Vad har vi för möjligheter? SAS business class Landvetter/Arlanda/Chicago

Diskussion i 'Lounger' startad av Gizmo79, 14 Februari 2015.

1. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi (jag och min fru)ska i oktober åka på vår första resa i business. Har bokat en en 2-4-1 bonusresa Got-Ord via Arlanda med SAS.

Är som sagt första gången och jag har dålig koll på vad som gäller för oss och vad vi har för lounge tillgångar och vilka rekommenderar ni?

Har ingen status hos SAS.

Finns det nån lounge på Landvetter som vi kan besöka? Vilken/vilka finns på Arlanda samt i Chicago att välja på?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, SAS Business Lounge. Ja, SAS Business Lounge. Ja, SAS Business Lounge.

dino_81, henke12 och Gizmo79 gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen! Verkar på den sidan som att vi även har Swiss lounge att välja på vid terminal 5 på hemresan från Chicago. Vilken föredrar ni av dom 2?

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Besök båda två och se vilken ni gillar bäst.

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar Swiss Lounge i Chicago.
    Läs gärna om den här Recension: Swiss Lounge Chicago - BusinessClass.se

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att tänka på är att Swiss loungen ligger en bra bit ifrån avgående gate där SAS planen brukar gå! SAS egna lounge ligger direkt i anslutning så ta lite extra tid när ni promenerar från Swiss loungen till gaten!

8. mha321

mha321 Medlem

Därför är det ju en utmärkt kombination om man har lite extra tid att börja i Swiss-loungen, och sedan ta ett kort stopp i SAS-loungen för en sista slurk av något drickbart på vägen till gate. I SAS-loungen brukar de också specifikt köra boarding-call för SAS-flighten vilket alltid är trevligt - vet inte om de gör det i Swiss-loungen också?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!