Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

mjulven

Medlem
Har flugit med United i business på deras 757 och 767 i sommar över Atlanten, vilket för övrigt var min första businessupplevelse. Överlag kan finns det ingen stor detalj jag kan klaga på. Blev hälsad med namn och fick löjliga mängder mat på planet. Jag var dock något besviken över stolen som var lite sämre att sova på än förväntat. Framförallt förstörde nackstödet det för egen del i sängläget. Flög även Business i USA och kan konstatera att den servicen var väldigt lik att flyga SAS plus intra europa (samma typ av stol) med skillnaden att man kunde se på TV.

Skulle definitivt flyga igen om jag kan hitta biljetter till ett rimligt pris.

Edit:
Menade givetvis med likartad stol som SAS Plus Long Haul med servicen som SAS Plus intra europa.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Kanske lite pedantisk semantik, men United har Domestic First och inte Business inom USA.

Jag åkte Newark till Seattle med en B737-900ER i Domestic First igår. Ombord finns DirectTV med massor av Live TV, samt internet.

B737-900ER har hela 20 platser i Domestic First och jag tyckte servicen var bra.

Middag bestod av:
Nötter med drink
Sallad med bröd
Varmrätt: 3 alternativ
Ice cream sundae

Det serverades en cookie en timma innan landning. Tidtabellen sa 6.04, det tog 5.30. Ingenting av upplevelsen påminner om SAS Plus i Europa, med undantag av att min pre-departure Goose Island IPA kom med ett platsglas. Frågade även efter polarrulle som var frånvarande..
 

Crater

Medlem
Jag läste först fel, trodde ni skrev att det är standard med Goose Bay.

Själv har jag besökt Gander med United, kunde ha varit utan det helt ärligt.
 

Crater

Medlem
UA69 i januari har varit jobbigt har jag hört. Relativt många pitstop på Gandar på grund av jetstream

Ja, till oss sa dem att det var ozonet som var ovanligt lågt, men de hittar kanske på anledningar?
Eller så var det sant.
Ingen jättekatastrof iof, jag hade ingen anslutning på EWR heller, resan tog 12 timmar istället.
Något som slog mig var den ström av 757 som landade, och inte bara United för att vara rättvis.

Oavsett, United är ok,men jag flyger hellre SAS över Atlanten numera.
 

adhoc76

Medlem
Många klagar på United ”domestic” både här och i reserapporter på annat håll. Har idag rest en mycket udda (och helt suverän) resa i United Domestic First. Kabinchefen, närmare 60 år, hade pyntat kabinen - juldagen till ära. Toaletten innehöll både rosetter, julgranskulor och tomtar. Vid främre galley hängde en traditionsenlig ”Christmas stocking” och girlanger. Det som kallas ”snack” var vid jämförelse med Europa-flygningar av utmärkt kvalitet. ”Pre departure drink” serverades (valfritt - jag valde ”sparkling wine”. Förvisso i plastmugg men smakade bra. Sen ständig påfyllning av drycker som avslutades med ”vill du ta en bild på vinet - såg ut som att du uppskattade det”. Därpå en diskret viskning ”ta med dig flaskan, enklare att fotografera”. Måste vara ”Christmas spirit” och långt utanför protokollet, men ändå värt att skriva om här och ge högsta betyg!
 

Senator

Moderator
Jag tänkte spy galler över United först efter deras helt värdelösa incheckning för ”Premium” på Newark på utresan samt något griniga flygvärdinnor på EWR-AUA. Hade ett samtal med av av damerna som nämnde att alla hade i snitt 30 års erfarenhet. Perfekt rutt: ett pass EWR-AUA fram och tillbaka på en söndag

Men så tänkte vi försöka boka om hemresan AUA-EWR till en flight som går 90min tidigare på onsdag. Change Fee €250 per vuxen och €25 för Mini. “Let me check with the rate desk if there is a fare difference, but I will waive the change fee”. Lite annorlunda nivå på service. Gratis blev det. Dock alltid lite bökigt och långa samtal då det skall fixas med massor av back office människor. Tack!
 
Toppen