Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

AABack2ARN

Medlem
Å andra sidan har de väl inte mineralvatten - för om man bara vill ha vatten med bubblor är inte seltzer water gott (tycker jag)
 

chazzie

Medlem
Det ser ut att vara exakt samma säte och service i Economy Plus, det enda man får är att par centimeter benutrymme mer. Stämmer?

Lite sent svar, men ja, det är ca 6" / 15cm extra utrymme, men med viss möjlighet på vissa flyg ha en tom plats bredvid sig om inte så många uppgraderar (fick raden för mig själv mellan OSL och EWR). Sen blir man serverad först av Eco-pax och det kan nog stämma att alkoholfri dryck var gratis, så vissa små perks är det, men främst skulle jag lägga slanten för lite mer utrymme, tidig servering av kaka och chipspåse innan landning väger inte lika tungt =}
 

Jaws

Medlem
Uniteds plan är ofta fullsatta, min upplevelse, och ger liten chans till uppgr på plats. Personligen slår jag ett slag för att uppgradera i god tid till Eco+ eller BusinessFirst! Kan vara knökfullt i Eco med chipspåsar och chipsrester överallt ... Nya/upprustade plan har suverän lieflat i BusinessFirst med bra service!
Oavsett sitter man längre fram samt har "mer" luft än bak i Eco vilket gör trivseln ökar mer än vad utrymmet antyder!
Trevlig resa/Jaws
 

Skyraider

Medlem
Att de är fullsatta (i Y) är bra om man är 1K på flighter med få elites som ARN-EWR. Fick 6 op-ups 2013 (sedan dess har jag bara flugit sträckan en gång i Y). Har även två gånger fått upgrades från Y -> F på UA (via FRA)
 

Jaws

Medlem
Att de är fullsatta (i Y) är bra om man är 1K på flighter med få elites som ARN-EWR. Fick 6 op-ups 2013 (sedan dess har jag bara flugit sträckan en gång i Y). Har även två gånger fått upgrades från Y -> F på UA (via FRA)

De senaste gångerna jag flög med United har samtliga klasser varit fullbokade och de hade reservlista att öht komma med på flighten...
 

obs

Medlem
Mine erfaringer med United:

  • Washington/Dulles-Boston (Eco) (B737 eller A320, husker ikke præcist). En standard Eco-oplevelse med en standard service og standard mængde benplads (det vil sige alt for lidt når man har meget lange ben)
  • München-Houston t/r (Business) (B767-400ER). En helt fin oplevelse men uden den store wauw-effekt. God plads i et fully-flat sæde, både siddende og liggende. Servicen var af god amerikansk standard, venlig og smilende. Måltiderne var på det jævne men OK, og der var da hvad der skulle være.
  • Houston-Los Angeles (Business) (A319). Igen en okay oplevelse uden at det var noget specielt. Sædet var okay stort men det kunne dog ikke lænes så langt tilbage som jeg kunne have ønsket mig. Måltidet (aften) var helt fint og smagte ganske godt.
  • Los Angeles-Houston (Business) (B737). Det absolut mest positive var størrelsen på sædet, men det var til gengæld også rigtigt positivt. Masser af plads, både hvad angår benpladsen og muligheden for at læne sig tilbage. Ellers en standard men okay service fra personalet.
 
En anledning jag skulle flyga United Business igen! Detta serveras så vitt jag upplevt på alla flighter (B737, B757 och B767).
IMG_3349.JPG

IMG_3350.JPG
 
Tack för alla svar! Jag hade en dialog med United på deras facebooksida och dom tipsade om att jag kommer få erbjudande om uppgradering vid incheck om det finns platser kvar. Annars nöjer jag mig med en nästan gratis resa och lyxar med hotellen istället.
 
Toppen