Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

Flög United BusinessFirst på 757-200 förra året och var mycket nöjd med upplevelsen.

Fantastisk Upplevelse i United BusinessFirst | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Har inte flugit dem i Economy, men från vad jag har hört så ska de introducera ett nytt servicekoncept där rätterna serveras separat á la premiumkabin.

Nice recension Jonas, vad betalade du för den resan? Vill ha det i minnet när jag sitter i monkeyclass och ojjar mig :)
 

starlight

Medlem
Flög United mellan EWR och SFO i januari, i premium economy-stol i en A319. Mycket obekvämt, stressad personal. Jag flyger helt ok bekvämt i SAS och Norwegians stolar i Economy, är 181cm lång, men denna var trång. I en economy-stol hade det varit ännu värre.

De bjöd på kaffe och dryck, sålde mat. Köpte en varm macka som var i stil med en något större gorbys-pirog för $8 eller så. Ingen mat ingick trots 6.5h flygtid.

Det tog ett par månader och ett mail till SAS innan jag fick mina EB-poäng.

En sak värd att notera är att de erbjuder filmer på egen surfplatta, men för 75% av dem behöver du ha laddat ner deras app innnan. Det hade jag inte gjort och var därför rätt begränsad i vad jag kunde välja att se.

Jag är inte imponerad, men för det priset låter det ju som ett kap även om själva flygningen inte blir någon positiv upplevelse.
 

chazzie

Medlem
Jag har flugit United enligt nedan:

LAS-IAD (Eco Plus) med A320 (OpUp :D)
OSL-EWR (Eco Plus) med 757-200
EWR-LAX (Eco) med 737-800
ARN-EWR (Eco) med 757-200
EWR-MIA (Eco) med 737-800
MIA-IAH (Eco) med 737-800
IAH-LHR (Eco) med 787-8

Det jag kan säga som inbiten testare av Economy är att på långa (3,5-4h+) resor inrikes så är det värt att betala en slant för att få Eco Plus (upp till 6" mer benutrymme) för det är väldigt trångt om det är fullt. Det var trevligt på intercontinental också, men där är de vanliga Eco-sätena inte lika illa som inrikes. Ofta får man den uppgraderingen för kring $100-$120 för intercont och $50-$100 på inrikes, vilket kan vara OK med de väldigt fina priser du hittat. Det ger dock ingen annan bokningsklass eller poäng/miles-intjäning.

Jag skulle ha bokat utan tvekan och uppgraderat till Eco Plus på om inte alla, minst alla minus EWR-IAH.

Trevlig resa!
 

Voyageur

Medlem
Flög United mellan EWR och SFO i januari, i premium economy-stol i en A319. Mycket obekvämt, stressad personal. Jag flyger helt ok bekvämt i SAS och Norwegians stolar i Economy, är 181cm lång, men denna var trång. I en economy-stol hade det varit ännu värre.

De bjöd på kaffe och dryck, sålde mat. Köpte en varm macka som var i stil med en något större gorbys-pirog för $8 eller så. Ingen mat ingick trots 6.5h flygtid.

Det tog ett par månader och ett mail till SAS innan jag fick mina EB-poäng.

En sak värd att notera är att de erbjuder filmer på egen surfplatta, men för 75% av dem behöver du ha laddat ner deras app innnan. Det hade jag inte gjort och var därför rätt begränsad i vad jag kunde välja att se.

Jag är inte imponerad, men för det priset låter det ju som ett kap även om själva flygningen inte blir någon positiv upplevelse.

Intressant, flög själv förra hösten med United i premium Eco LAS-ORD och fick för de 70$ varken gratis kaffe eller annan dryck. Fick redan då en ordentligt dålig bild av bolaget och om det stämmer att drycker faktiskt borde ingått, ja bilden blir ju inte direkt bättre.
 

Crater2

Medlem
Intressant, flög själv förra hösten med United i premium Eco LAS-ORD och fick för de 70$ varken gratis kaffe eller annan dryck. Fick redan då en ordentligt dålig bild av bolaget och om det stämmer att drycker faktiskt borde ingått, ja bilden blir ju inte direkt bättre.

"Premium economy" är ekonomi fast med mer benutrymme.

Om det är värt det, nej, mellan NY och ARN kostar det ganska mycket att uppgradera, om du har status i United är det gratis.
ECO till NY är klart sämre än SAS matmässigt och att det är en gång in planet. Däremot är det AVOD som jag inte tror det är hos SAS.
Man överlever, det är ju inte så lång flygning trots allt.
 
Jag har flugit United enligt nedan:

LAS-IAD (Eco Plus) med A320 (OpUp :D)
OSL-EWR (Eco Plus) med 757-200
EWR-LAX (Eco) med 737-800
ARN-EWR (Eco) med 757-200
EWR-MIA (Eco) med 737-800
MIA-IAH (Eco) med 737-800
IAH-LHR (Eco) med 787-8

Det jag kan säga som inbiten testare av Economy är att på långa (3,5-4h+) resor inrikes så är det värt att betala en slant för att få Eco Plus (upp till 6" mer benutrymme) för det är väldigt trångt om det är fullt. Det var trevligt på intercontinental också, men där är de vanliga Eco-sätena inte lika illa som inrikes. Ofta får man den uppgraderingen för kring $100-$120 för intercont och $50-$100 på inrikes, vilket kan vara OK med de väldigt fina priser du hittat. Det ger dock ingen annan bokningsklass eller poäng/miles-intjäning.

Jag skulle ha bokat utan tvekan och uppgraderat till Eco Plus på om inte alla, minst alla minus EWR-IAH.

Trevlig resa!
Det ser ut att vara exakt samma säte och service i Economy Plus, det enda man får är att par centimeter benutrymme mer. Stämmer?
 
Toppen