Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

palmen

Moderator
Finns det någon större kompensationstråd där jag kan göra ett inlägg?
Titta tråden om 261/2004 ersättning.
Du har nog rätt till en bra kompensation. Nedgradering ska ge 75% av biljettpriset tillbaka för sträckan. Om du kommer hem mer än 3h senare har du även rätt till 300-600€ i ersättning. Dina extra utgifter ska sas också täcka och du ska ha poäng enligt det mest fördelaktiga flyget.

Mitt tips just nu är att "gilla läget" och lägga fram ditt case här i sin helhet när du är framme så blir det mycket lättare att reda ut allt. Starta gärna en separat tråd om detta då det rör så många olika saker och är "intressant" att veta vad f*n som orsakat detta.
 

Bjorn A

Ny medlem
Kan berätta att den flyger IAD-CPH på onsdag. Fick precis igenom en uppgradering från economy till business. 40.500 poäng. Gick glad i hågen in för att välja säte. Sas.se vägrar visa en seatmap. Ser på expertflyer att det är ln-rkp. Glädjen liksom förbyts. Kan man ångra sig...? Absolut inte värt 40500 poäng för business på detta plan. Andra gången jag drabbas nu.
 

palmen

Moderator
Kan berätta att den flyger IAD-CPH på onsdag. Fick precis igenom en uppgradering från economy till business. 40.500 poäng. Gick glad i hågen in för att välja säte. Sas.se vägrar visa en seatmap. Ser på expertflyer att det är ln-rkp. Glädjen liksom förbyts. Kan man ångra sig...? Absolut inte värt 40500 poäng för business på detta plan. Andra gången jag drabbas nu.
Man brukar ju få tillbaka minst 30k poäng om man klagar på att man fått RKP, så business för 10,5k poäng är ju ändå rätt nice plus högre intjäning också
 

Canadien

Medlem
Kan berätta att den flyger IAD-CPH på onsdag. Fick precis igenom en uppgradering från economy till business. 40.500 poäng. Gick glad i hågen in för att välja säte. Sas.se vägrar visa en seatmap. Ser på expertflyer att det är ln-rkp. Glädjen liksom förbyts. Kan man ångra sig...? Absolut inte värt 40500 poäng för business på detta plan. Andra gången jag drabbas nu.
Du kommer ju med stor sannolikhet få tillbaka alla poängen om du klagar efter resan, så njut av bättre mat, säte och service nu och håll tummarna för att det blir helt gratis.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Fick ett mycket nöjt meddelande en timme sen från en vän om att han fått OPup Plus->Business på CPH-EWR. Jag frågade om det händelsevis var en A340 han sitter på, och det var det.
"Enjoy LN-RKP! :D"
 
Last edited:
Toppen