Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

Hade verkligen sett fram emot att få flyga med 330 i Business till ORD och inser först när jag kommer ombord att det är den gamla lortiga, slitna och förfärliga LN-RKP. Hopplöst dålig flygupplevelse med stenhårt säte, icke fungerande IFE, inget wifi och nästan fullsatt 2-2-2!
Kan inte SAS skrota denna mardröm?
Inser att jag även får stå ut med samma RKP med nattflyget till ARN!
Reser på award med amex 2-4-1....hur mycket kompensation kan man räkna med?
Tycker du det hade varit bättre att flighten blev inställd?

Gällande kompensation så står det ju bara några inlägg ovanför ditt. Brukar väl vara 30k-40k, i alla fall om man uppgraderat biljetten.
 

Taggen

Medlem
Hade verkligen sett fram emot att få flyga med 330 i Business till ORD och inser först när jag kommer ombord att det är den gamla lortiga, slitna och förfärliga LN-RKP. Hopplöst dålig flygupplevelse med stenhårt säte, icke fungerande IFE, inget wifi och nästan fullsatt 2-2-2!
Kan inte SAS skrota denna mardröm?
Inser att jag även får stå ut med samma RKP med nattflyget till ARN!
Reser på award med amex 2-4-1....hur mycket kompensation kan man räkna med?
Det är inte långt kvar nu.

http://www.businessclass.se/forum/t...ed-leverans-våren-2019-ersätter-ln-rkp.93183/
 

Senator

Moderator
Ja, faktiskt! För vissa av oss är själva flygresan höjdpunkten.

Så de ca 250 andra medresenärerna, vad med dom? Tror du alla de skulle uppskatta en inställt flight?

Det är klart att besvikelsen är nog stor för alla som hade förväntat sig något annat och det är bra att det kommer en A330E så SAS kan bli av med denna. Men när svaret är ingen resa alls eller denna så tror jag en majoritet skulle säga komma fram är viktigast.
 
Så de ca 250 andra medresenärerna, vad med dom? Tror du alla de skulle uppskatta en inställt flight?

Det är klart att besvikelsen är nog stor för alla som hade förväntat sig något annat och det är bra att det kommer en A330E så SAS kan bli av med denna. Men när svaret är ingen resa alls eller denna så tror jag en majoritet skulle säga komma fram är viktigast.
Precis min poäng. Kanske konstigt för vissa här att förstå, men de allra flesta på ett flygplan sitter där på grund av att de skall ta sig någonstans, och det viktigaste är att komma fram (vilket i och för sig är viktigt för många här också, framförallt när det gäller förseningar, då har man viktiga möten antingen på destinationen eller hemmavid, beroende på vad som passar in för att man skall kunna klaga lite extra...).
 

Crille81

Medlem
Ni som krävt kompensation för LN-RKP, har ni mailat till Diamond/Gold mailen eller skickat in via formulär på hemsidan?
 
Toppen