Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

palmen

Moderator
Jag tror inte han planerat in några viktiga möten direkt, men han jobbar på ett techbolag där stora delar av hans jobb är online, så det är klart begränsande. Och SAS däremot utlovar ju wifi. :)
Wifi utlovas, men man utlovar inget om vilken hastighet det ska vara på longhaul.
Att tro att man ska kunna komma åt massa jobbsaker på longhaul wifi kommer att skapa mängder av problem då det är riktigt låg hastighet på det, kan lätt ta en minut att ladda en sida på bc utan bilder.

Jag skulle säga att business på LN-RKP slår plus på de andra SAS-planen på alla punkter, utom möjligtvis IFE och att det saknas wifi. Utöver det så kommer han att få en mycket bättre produkt på RKP, förutsatt att stolen inte är trasig och fast i ett läge eller liknande.

Jag håller med om att det är lite magstarkt att begära kompensation om man inte fått sämre komfort mot vad man bokat och betalat för.
 
Wifi utlovas, men man utlovar inget om vilken hastighet det ska vara på longhaul.
Att tro att man ska kunna komma åt massa jobbsaker på longhaul wifi kommer att skapa mängder av problem då det är riktigt låg hastighet på det, kan lätt ta en minut att ladda en sida på bc utan bilder.

Jag skulle säga att business på LN-RKP slår plus på de andra SAS-planen på alla punkter, utom möjligtvis IFE och att det saknas wifi. Utöver det så kommer han att få en mycket bättre produkt på RKP, förutsatt att stolen inte är trasig och fast i ett läge eller liknande.

Jag håller med om att det är lite magstarkt att begära kompensation om man inte fått sämre komfort mot vad man bokat och betalat för.
Som säkert redan framgått; vi är helt överens.
 

Mr.cake

Medlem
När man ser denna rörelse i luften :( Har en plusgrade:ad biljett i bussiness imorgon och vad jag ser är det med LN-RKP. Tror ni att jag som många andra kan yrka på 40k-30k poäng? Eller påverkar plusgraden möjligheten till någon form av kompensation?
 

Attachments

  • IMG_20190118_071712.jpg
    IMG_20190118_071712.jpg
    80,1 KB · Visningar: 395

palmen

Moderator
När man ser denna rörelse i luften :( Har en plusgrade:ad biljett i bussiness imorgon och vad jag ser är det med LN-RKP. Tror ni att jag som många andra kan yrka på 40k-30k poäng? Eller påverkar plusgraden möjligheten till någon form av kompensation?
Spelar ingen roll hur du införskaffat biljetten.
 

palmen

Moderator
Perfekt! Då skall jag bara förbreda mig mentalt på denna premiärflyning.
Se det positivt, Business på RKP är bättre än vad du hade innan. Löjrom kommer att finnas samt champagne och mikkeller öl. Du slipper vara uppkopplad under 8h och det är väldigt glest i kabinen.

Personalen kommer säkert hålla med dig i att detta inte blev så bra, förhoppningsvis gör de det lilla extra pga det istället för att muttra över gammalt flygplan.

Du kan säkert få ledigt säte bredvid och om ni är två är RKP bättre ur sällskaps synpunkt. Personligen föredrar jag RKP stolen på dagflygningar.
 

Pålly

Medlem
Hade verkligen sett fram emot att få flyga med 330 i Business till ORD och inser först när jag kommer ombord att det är den gamla lortiga, slitna och förfärliga LN-RKP. Hopplöst dålig flygupplevelse med stenhårt säte, icke fungerande IFE, inget wifi och nästan fullsatt 2-2-2!
Kan inte SAS skrota denna mardröm?
Inser att jag även får stå ut med samma RKP med nattflyget till ARN!
Reser på award med amex 2-4-1....hur mycket kompensation kan man räkna med?
 
Toppen