Senaste nytt

Vad har ni era Guldbagagetaggar till?

RonnieK

Medlem
Flest taggar vinner?!? ;)

IMAG0770.jpg
 

nota bene

Medlem
Har endast BC-taggen på handbagaget. Kör med någon form av flygbolagstagg på det incheckade, men bara som identifikation för väskan när den kommer på bandet. Har en med EBD och en med BAEC Gold, brukar ta väskan från motsatt allians så att inte så många på flyget har den...

Resten av taggarna ligger och skräpar någonstans hemma (samt en del i soptunnan).
 
Fast är det verkligen så, eller är det något man inbillar sig? Det är ju sällan den bakom disken faktiskt ser väskan, om man inte håller upp den.
Svårt att säga, men det kan säkert vara inbillning. Känslan är i alla händelser inte primärt vid exvis incheckning, utan taxin, affärerna, caféerna etc. Babagetaggen är en liten del av hela intrycket kan jag tänka mig.
Det är ju i och för sig ganska vanligt att en tiggare och en bankdirektör blir olika behandlade, för att ta två extremer. Jag säger inte att det är bra att det är så utan konstaterar bara att det kan vara så, men den debatten sparar vi till något annat forum :)
 

fmansson

Medlem
Enbart for igenkänning. Guld och Diamondtaggar ligger i byrån hemma. Där kan de ligga.
 

Attachments

  • bild (6).JPG
    bild (6).JPG
    11,4 KB · Visningar: 217

Nemo

Medlem
Innan jag hade någon status tyckte jag att det var väldigt speciellt med en guldtagg. När jag uppnådde status tyckte jag inte längre att det var något särskilt och jag har därför inte hängt på guldtagg. Så med det i åtanke har jag istället skänkt bort några bagagetaggar till vänner.
 
Skulle säga för egen del att det är i följande ordning, är för övrigt EBD och har en på mitt kabinbagage

1) Klubben för inbördes beundran, tycker det är lite kul att få nickar och blickar av andra EBD som ser att man har sin bricka ute
2) Kanske lite mer respekt i olika situationer, som det sas innan kan det ibland underlätta vid prioboarding, då framförallt av medresenärer utan status. De känns inte lika buffliga när man "Tränger" sig förbi matsalskön för att prio-boarda om det hänger en statusbricka på väskan
3) Tycker jag kan bjuda på den reklamen när jag är ute och far runt. Det lilla kan jag bjuda SAS på att jag visar upp deras varumärke
 

trekker

Medlem
Jag har mina taggar pa vaskan, men nastan hela tiden inne i en zipficka - ar de ute pa display sa fastnar de och forsvinner. Tycker dessutom att manga som springer runt med taggar gor det for att visa "har kommer jag" och tror de ar battre an resterande pax. Att man skulle fa battre service ombord ar jag mycket tveksam till, jag hade min EBG tagg synlig forsta manaderna jag fatt den da jag trodde det skulle gora skillnad - men icke. Idag var det lite lustigt pa prioboardingen da det var ca 20 stycken och alla trodde de hade fortur over varandra vilket foljdakltigen ledde till kaos.

20141118_123958.jpg
 
Idag var det lite lustigt pa prioboardingen da det var ca 20 stycken och alla trodde de hade fortur over varandra vilket foljdakltigen ledde till kaos.
Haha, älskar när det händer! Jag har inte bråttom med att vänta så jag brukar ta ett steg tillbaka och beundra fenomenet. Men jag kan förstå att det händer med tanke på SAS i praktiken icke existerande prio-boarding som snurrar till det.
 
Toppen