Senaste nytt

Vad har hänt med Emirates rea?

mtlmr

Medlem
DEN frågan höll jag mig aktivt borta från ;)

Då kommer jag med min ursprunglig fråga, har Emirates bra beläggning i First class och i Business class så att de inte behöver att köra kampanjer?
Det är lite svårt att tro att Emirates har fått så pass många avtalskunder från Norden så att de kan täcka Emirates behov.
 

chazzie

Medlem
Det enda jag sett är att det ibland dyker upp juste priser i ekonomi, primärt till Dubai och Sydostasien, men jag hade gärna sett Bangkok för 12k som matchar dessutom Turkish :D
 

ACervin

Medlem
Då kommer jag med min ursprunglig fråga, har Emirates bra beläggning i First class och i Business class så att de inte behöver att köra kampanjer?
Det är lite svårt att tro att Emirates har fått så pass många avtalskunder från Norden så att de kan täcka Emirates behov.

Som ett stickprov, CPH till DBX förra veckan på en måndag var nästan helt fullt i C endast någon enstaka plats (även sträckan DBX till SIN, absolut knökat)
 

Storsteffe

Medlem
Med tanke på att vi bara var 5st mellan London och Dubai så misstänker jag att F inte har så hög beläggning överlag, fast vi kan ju ha haft tur.
 

Homer

Medlem
Kanonerbjudanden om 2-4-1 i 1:a klass haglade ju tätt tidigare, har det varit några sådana på senaste tiden? (och då menar jag inte
nödvändigtvis från Sverige)
 

Dr. Miles

Expert
Kanske inte samma superpriser som Qatar men dom känns inte lika hållbara. Runt 20 000 kr till olika destinationer i Asien känns rimligt
20.000 SEK inkl. skatter till Asien är snarare en standard erbjudande än kampanj. Även Lufthansa och SAS har liknande priser till Asien året runt.
Kanonerbjudanden om 2-4-1 i 1:a klass haglade ju tätt tidigare, har det varit några sådana på senaste tiden? (och då menar jag inte
nödvändigtvis från Sverige)
Jag har inte sett Emirates 2-4-1 kampanj även från andra länder under sista tiden.
 

johhenrik

Medlem
De körde också en specialare på BC3.0-eventet, eller vad det hette. När nya svart-vita layouten presenterades. De var ju sponsor då och hade en 2-4-1 deal där vill jag minnas.
 
Toppen