Vad har hänt med bonusplatserna i Air France business class?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Gnopps, 10 April 2012.

  1. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Jag tittar för tillfället på några rutter jag vill boka med Air France i affärsklass (bokningsklass O). När jag tittade på dessa rutter för två veckor sedan kunde jag hitta gott om plats men nu syns inte ens bokningsklassen i bokningssystemen, Air France hemsida visar inte heller lediga platser. Någon annan som har märkt konstigheter med platstillgången på Air France (ej KLM) på sistone?
     
  2. inte helt omöjligt att de är bokade nu. Hänt mig några gånger tyvärr.
    Du kan alltid ringa FB customer service.. Har du tur får du prata med någon snäll så fixar de en stol åt dig.

    Jag har FB PA service och de fixar sådant åt mig väldigt ofta.
     
  3. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Det här är inte att det är bokade, utan att bonusplatserna inte ens visas i reservationssystemen! Har Air France gjort någon ändring? Även när jag söker på Air France hemsida har jag svårt att hitta de platser jag tidigare fått upp, jag får bara resultat med KLM.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det låter som att deras IT-system har muppat ur på något sätt.
     
  5. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    De visar numera bonusplatser igen men jag har upptäckt en tråkig sak:

    AF/KL verkar blockera bonusuttag från Skyteam-partners till/från USA/Kanada på lördagar.

    I vanliga fall visar AF/KL hur många bonusplatser som finns tillgängliga på varje flyg (bokningsklass X & O). Även då det inte finns några lediga bonusplatser visas fortfarande dessa bokningsklasser, men med ingen tillgänglighet.

    Jag har nu märkt att från och med årsskiftet visas inte bonusplatser alls på lördagar mellan Amsterdam/Paris och USA/Kanada (dvs. bonusklasserna visas inte alls)! Detta trots att platser finns tillgängliga enligt Flying Blues hemsida. När jag söker via Deltas program Skymiles eller Czech Airlines så visas inga platser (bekräftat på telefon). Jag har gjort en hel del sökningar till flera destinationer i USA och Kanada och alla dagar fungerar fint utom lördagar efter nyår.

    Varför är det så här? Jag har ingen aning. Antingen är det ett tekniskt problem eller så vill man hålla de attraktiva lördagsplatserna för sina egna medlemmar, jag gissar tyvärr på det senare.
     
  6. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×