Senaste nytt

Vad har du för andra (dyra) hobbies?

Skidåkning, öl och Bajen är mina hobbys. Det fina är att de går ypperligt att kombinera med lite resande och med varandra. Lite uppgradering av skidutrustning kostar en slant inför varje säsong. Vid varje nyhetssläpp på Bolaget blir det nästan alltid nån tusenlapp eller två för lite specialare. Och att följa Bajen tär både på plånbok och psyke....
 

iRobert

Medlem
Inte dyrt direkt, men jag odlar chili som hobby..! Hade 120-130 plantor här i en 3a på 75m[SUP]2[/SUP] i våras innan utgallringen tvångsstartades, ledd av sambo och katter. Har knappt kunna sätta två fötter samtidigt på balkongen på hela sommaren, men det är det värt. Speciellt såhär i skördetider! Omnomnom :)
 

henrik l

Medlem
Finns en del i bekantskapskretsen som inte ser några genvägar till det perfekta ljudet, men idet avseendet är jag totalt omedveten. Men mitt vinternöje, längdåkning på skidor, där går det att bränna pengar, i synnerhet om man har tävlat på hyfsad nivå och inte vill nedgradera utrustningen om man ska skaffa nytt och samtidigt vill ha det perfekta glidet, där finns det inga genvägar:D Därför har jag kvar mina 8 par skidor som fortfarande funkar hyfsat, om man inte vill tävla. Då bränner man lätt minst 1000 spänn på 30 gram vitt pulver. Ska det tävlas så får det bli långlopp på skridskor, där är det bara naket stål mot is:cool:
 

jumbooze

Medlem
Finns en del i bekantskapskretsen som inte ser några genvägar till det perfekta ljudet, men idet avseendet är jag totalt omedveten. Men mitt vinternöje, längdåkning på skidor, där går det att bränna pengar, i synnerhet om man har tävlat på hyfsad nivå och inte vill nedgradera utrustningen om man ska skaffa nytt och samtidigt vill ha det perfekta glidet, där finns det inga genvägar:D Därför har jag kvar mina 8 par skidor som fortfarande funkar hyfsat, om man inte vill tävla. Då bränner man lätt minst 1000 spänn på 30 gram vitt pulver. Ska det tävlas så får det bli långlopp på skridskor, där är det bara naket stål mot is:cool:

Hahaha, slöläste dyr hobby och läste 30 gram vitt pulver, lät som colombiansk hobby men sen såg jag skidorna nämnas.
 

Hasse E

Medlem
Punk på vinyl, företrädesvis svensk punk. Började i liten skala när jag städade ut garaget för några år sedan, nu har det vuxit lite......
Har fått ett eget rum i huset där jag får hålla till. Min bättre hälft kallar det för "nördrummet"......
 
Jag har en salig blandning olika hobbys. Kör motorcykel (sporthoj), fotografering, pistolskytte (tävlar), elektronik (inte färdig, tillverkar egna prylar), programmering (hand i hand med elektronik egentligen), renovering/modifiering utav bilar.

Verktygs och maskin-fetisht är jag också :) Ska ta och beställa en hel del prylar från PB Swiss Tools när jag kommer hem från Tokyo nästa vecka.

Ljud och bild jovars, men har ingen TV och tycker det är roligare att få billigare utrustning att låta bra än att gå och köpa färdiga prylar och bara koppla ihop.

Just nu håller jag på med ett förförstärkarbygge modell minimalistiskt, som använder sig utav hyggligt avancerad Room Acoustics Correction. Den har även integrering med Spotify och Apple's snygga alu-fjärrkontroll så man ser på displayen vilken artist och låt som spelas, samt kan justera volym, byta låt samt play/pause med Apple-fjärren. Kostar inte så extremt mycket pengar men tid tar det att göra prototyper och testa, bug fixa osv osv. Fordonselektronik är också något jag donar med. Har gjort en växelindikator till min Suzuki GSXR 750 2004 då den inte har någon original.

Resorna är nog den billigaste hobby-posten för mig. Endast award C med SAS och antingen bo hos vänner eller hitta billiga hotell med acceptabel nivå :) Eftersom jag inte varit ute o rest alls mycket senaste 12 månaderna med jobbet så tappar jag i november min EB status helt och det ser inte ut som att jag kommer ha så mycket resor framöver (Något om att jag inte fick jobba så mycket som jag gjort de senaste 3åren)
 
Toppen