Vad har du för andra (dyra) hobbies?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ritz, 5 September 2013.

1. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av ren nyfikenhet undrar jag vad alla här på forumet har för andra kostsamma intressen förutom att flyga business- och förstaklass, samla FF-poäng, och så vidare.

Själv har jag två andra stora intressen som jag kan lägga sjukt mycket pengar på: hi-fi (skivspelare, högtalare, förstärkare och kablar) och vintagemöbler. Man får dock bara plats med så mycket hemma så nu är det mesta på en nivå då jag bara behöver underhålla samlingen, dvs sälja och byta ut vilket inte är lika resurskrävande. Därför är det bra att man får en ny hobby: samla flygpoäng.

Vad jag har märkt är när man väl kommer in i ett intresse blir man lätt fartblind. Det som en gång verkade vara mycket pengar för en fåtölj eller en strömkabel till förstärkaren känns nu mentalt lättare att spendera. :)

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kameror och PowerTools. Har iofs inte investerat så mycket i min kamerautrustning sista åren, men dessto mer i Festools.

1 person likes this.
  3. 1. Även här så är det Hi-Fi som kostar mest förutom resandet.
    2. Jag spenderar också ohälsosamt mycket pengar på mat och fika.... Jag tror/hoppas att jag inte känner någon som dricker mer kaffe:p
    3. Som fd utförsåkare har det varit en gigantisk kostnadspost, även om jag fick utrustning gratis. Numer bakar jag in kostnaden under "resor".
    4. Bostad och bil känns inte som en hobby, men det kostar ju en del...

Kameror, datorer, mobiler etc intresserar jag mig inte alls för, så där är kostnaderna låga....

4. emiland

emiland Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vin kvinnor och sång... och resten slösar jag bort.

Med två barn, en fru och egen firma så går nog jobbet även upp på hobbykontot. :)

1 person likes this.
  5. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du som är italienare känner då säkert till Sonus Faber?

Bifogade filer:

• photo.JPG
      photo.JPG
      Filstorlek:
      917 KB
      Visningar:
      879
    • photo.JPG
      photo.JPG
      Filstorlek:
      {memory} MB
      Visningar:
      872
    Last edited: 5 September 2013
    1 person likes this.
  6. Aboslut, men kör inte med det själv. Har flera uppsättningar, men använder numera elektrostater tillsammans med en aktiv baslåda. Problemet är att man måste ha sådan effekt för att driva elektrostater, och jag egentligen föredrar rörförstärkare (nu har jag två enkanals-slutsteg).

7. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör du vinyl eller digitalt?

Jag föredrar också rör, det blir nog nästa investering.

8. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, hände något väldigt skumt i bildhanteringen...

9. Kör mest vinyl, kombinerat med DAC från dator & Spotify. CD'n står mest och dammar....

Vi får nog ta diskussionen via PM eller Euphonia Audioforum (om du finns där) för annars hamnar vi för OT :)

10. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var inne i en järnaffär vid Sveavägen med en kompis som skulle köpa en borrmaskin (för att renovera en gammal träbåt). Vi fick en halvtimmes föreläsning av en passionerad säljaren om Festool...

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!