Senaste nytt

Vad händer vid försening när jag har bokat som två separata bokningar?

Det blir ju ganska tråkigt om vi missar flighten på väg hem också.
Då får vi pynta ORD - ARN själva eftersom vår awardflight brinner inne.

Jag borde ju såklart ha bokat ORD-LAX-ORD genom SAS samtidigt som jag bokade 2-4-1 resan för att få allt på samma biljett, men jag trodde inte det gick att göra när det var awardbokning.

Man får helt enkelt hoppas att planen landar i tid. :)
 

Mr Carter

Medlem
Jag borde ju såklart ha bokat ORD-LAX-ORD genom SAS samtidigt som jag bokade 2-4-1 resan för att få allt på samma biljett, men jag trodde inte det gick att göra när det var awardbokning.
Går det alltså att lägga till en flygning till en Amex 2-4-1 och betala för den biljetten för att på så sätt få en genomgående biljett?
 

tic

Medlem
En variant på ovanstående: någon som prövat köpa ett star alliance north america pass i samband med bonusresa till usa? Om det öht går borde flygbolaget ta ansvar vid connecting flight. Skall kolla detta med SAS om ingen här vet.
(OT: har anledning att kolla detta då jag skall till DFW i höst; hade tänkt få flyga direkt på poäng med LH men trots tillgänglighet i ANA-tool hävdar SAS att det inte finns platser, så det fick bli ORD med SAS istället.)
 

Dr. Miles

Expert
En variant på ovanstående: någon som prövat köpa ett star alliance north america pass i samband med bonusresa till usa? Om det öht går borde flygbolaget ta ansvar vid connecting flight. Skall kolla detta med SAS om ingen här vet.
(OT: har anledning att kolla detta då jag skall till DFW i höst; hade tänkt få flyga direkt på poäng med LH men trots tillgänglighet i ANA-tool hävdar SAS att det inte finns platser, så det fick bli ORD med SAS istället.)
Jag har inte köpt Star Alliance North America Pass, däremot har jag köpt Star Alliance Japan Airpass i samband med en Star Alliance bonusresa till Japan.

Star Alliance kräver att det ska vara Star Alliance carrier som flyger till målet (Nordamerika i ditt fall), så det bör gå.
 

palmen

Moderator
Jag tolkade det som att personen på SAS kundtjänst sa att jag borde ha gjort så.
Någon som vet?

Jag frågade 3-4 gånger om jag kunde bygga på en 2-4-1 resa till IAD med att köpa biljett till New York och lägga på samma bokning. Det var dock nej från alla och svaret var att man fick köpa detta själv och att de inte gick att kombinera.
Huruvida detta är sanningen eller ej låter jag vara osagt.
 
Toppen