Som tidigare skrivits så är det nog otroligt osannoligt att SAS kommer att KK så länge som vi har TRE st länder bakom som största ägare. (Och en av dessa är DK.)
Plockade upp detta från Avanzas forum:
"Enligt kassafödesanalysen Q1 var trafikavräkningsskulden 1868 MSEK i Q1!!! vilket innebär att värdet på SAS bokningar är ca 1,9 miljarder högre per Mars 2012 jämfört med mars 2011.
När kunder betalar för sin resa bokförs detta som en skuld(trafiavr.skuld) när sedan kunden reser bokförs detta som en intäkt. I Q1 påverkade alltså trafikavräkningsskulden (förändring av rörelsekapital) endast kassaflödet inte intäkterna. Denna skuld kommer närmaste tiden Q2 Q3 att realiseras som intäkter,
Håller den här trenden i sig kommer intäkterna öka med 2-3 miljarder 2012 ex valuta. Det är vad jag tror.
Sjunker även CASK med utlovade 2 miljarder andra halvan 2012 samtidigt som bränslepriset fortsätter ner kan detta bli riktigt bra. Jag köper, både nu och upp till 25kr, säljer jag jag vid 50kr, kanske "