Senaste nytt

Vad händer med United flight UA69 Arlanda - Newark/New York idag?

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att deras 757or har en utmaning i hårt väder eller om det alltför varmt.

Men förra gångerna det begav sig, liksom igår cancellerades flighten med orsak "Cancelled due to maintenance" enligt united.com. Jag är ganska övertygad om att om det var vädret hade man skrivit det då det enligt många amerikanska bolag är en anledning till att inte behöva betala ut olika ersättningar.

Och dessutom har jag svårt att tro att United ställer in flighten om de inte kan flyga hela vägen. De kommer mellanlanda i Bangor, Gander eller i värsta fall Keflavik så jag röstar nog på att orsaken är teknisk. Men det verkar hända ganska ofta just i Stockholm???
 

011430121

Medlem
Väcker liv i tråden
Upplever att de senast veckorna har det varit lite si och så med avgångstiderna på UA69, och det beror på sent ankommande UA68
Så här ser förseningarna ut på UA69
9 juli. 2,5 timme sent ut
12 juli. 5 timmar
14 juli. 7 timmar
17 juli. 3 timmar
18 juli. Inställd
Källa:
Flightradar 24
Egna iakttagelser!

Någon på BC som vet hur beläggningen är på avgångarna?

Någon skrev här på forumet att detta var sista året med United på Arlanda, dock uppgavs ingen källa till det påståendet.
 

fcx

Medlem
Väcker liv i tråden
Upplever att de senast veckorna har det varit lite si och så med avgångstiderna på UA69, och det beror på sent ankommande UA68
Så här ser förseningarna ut på UA69
9 juli. 2,5 timme sent ut
12 juli. 5 timmar
14 juli. 7 timmar
17 juli. 3 timmar
18 juli. Inställd
Källa:
Flightradar 24
Egna iakttagelser!

Någon på BC som vet hur beläggningen är på avgångarna?

Någon skrev här på forumet att detta var sista året med United på Arlanda, dock uppgavs ingen källa till det påståendet.


"Som jag förstår det" så håller United på att minska ner sin flotta av 757. De som går på inrikeslinjer och kortare utrikeslinjer ska ersättas av 737 max, men eftersom det är leveransproblem så har man brist på maskiner. På den tiden som 68/69 gör en rotation skulle man hinna två rotationer på andra linjer, och då får Stockholm stryka på foten.
 

Vixit

Medlem
Enligt UA själva:

”We're very sorry to let you know that your flight (UA 68) on July 17 has been canceled because of scheduling disruptions caused by prolonged thunderstorms along the East Coast. Check out your options on the United app or united.com under Saved Reservations.”

Dagen innan var det ”Your flight departed late because we had to address a technical issue on your plane. Your safety is our priority and we are sorry for the inconvenience”.
 

AABack2ARN

Medlem
@011430121: Eftersom United.com har en väldigt rolig (men nördig) feature där man kan se sittplatskartorna i det närmaste realtid samt standby-listor så kan jag nog konstatera att beläggningen verkar bra. De verkar ha en hel del kryssningsresenärer.

Nu säger ju beläggningen ingenting om hur mycket de tjänar på rutten och med tanke på problemen de verkar haft - inte bara senaste veckan - tror jag vinsten naggas i kanten av påtvingade övernattningar och sena ombokningar av passagerare.
 

AABack2ARN

Medlem
Och idag är UA69 cirka 3 timmar sent ut (förväntas dock köra ikapp lite av tiden och anlända drygt 2 timmar sent till Newark). Verkar vara en kombination av sent inkommande plan till Newark igår och tekniska problem enligt united.com

Som sagt, ett ganska dåligt track record för denna flight just nu. Vet inte hur det är med andra rutter som utförs av 757orna men det kan ju inte bara vara Stockholm som drabbas :(
 

AABack2ARN

Medlem
Debaclet forstätter för UA68/69. Just nu cirka 2.5 timmar sent. Värdret i New York verkar ha ställt till det för gårdagens UA68 och dagens UA69 (igen) och även SK904 är sen. Igår var det teknik på vägen till Sverige. Senaste veckan ser ut så för UA68 och UA69 enligt flightradar.

UA68

UA68.png


UA69

UA69.png
 
Toppen