Senaste nytt

Vad händer med United flight UA69 Arlanda - Newark/New York idag?

ELOS

Medlem
...råkade se att Uniteds flight vänder tillbaka i höjd med Bergen...

upload_2018-6-10_11-6-36.png
 

Attachments

  • upload_2018-6-10_11-3-16.png
    upload_2018-6-10_11-3-16.png
    233,2 KB · Visningar: 450

adhoc76

Medlem
Vänder tillbaka gör den ju helt klart. Frågan om det blir divert till Oslo eller tillbaka till Arlanda? Rimligen något tekniskt fel - blir spännande att se sen.

Edit: Verkar bli Arlanda. Ligger på 35 000 fot i höjd med Lillehammer.
 

Alf

Medlem
Verkar inte vara något allvarligt fel eftersom den sänder ut ordinarie transponderkod och ingen nödkod.
 

miamiflyer

Medlem
Ursäkta för OT men en snabb fråga,

När öppnar och stänger United deras check in på ARN? Finns det möjlighet att checka in baggage dagen före?
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt uniteds hemsida är förseningen på grund av "aircraft maintenance" med uppskattad avgångstid 12:50. Det känns inte som om det är något superknepigt att fixa med tanke på att de planerar vara på backen mindre än en timme (vilket nästan är vad det tar att tanka planet misstänker jag) och på en timme hinner man väl inte få av och på alla passagerare?

Hoppas planet kommer iväg som det ska och allt går bra
 

Senator

Moderator
Ursäkta för OT men en snabb fråga,

När öppnar och stänger United deras check in på ARN? Finns det möjlighet att checka in baggage dagen före?

OT svar: öppnar mellan 06:15 och 06:45 gissar jag samt stänger en timma innan avgång. Det gäller från flesta United utestationer. Jag tror inte det går att checka in kvällen innan då United använder Menzies och de sätter upp incheckning specifikt för UA69, samt jag gissar Menzies jobbar i Uniteds system direkt som då används bara på morgonen. Jag kan fråga om jag hinner imorgon, men jag är redan incheckat utan bagage så jag kommer bara prata med gaten.
 

Swissbob

Medlem
Som ovan nämnt så stänger United 1 timme innan avgång och öppnas 3 timmar innan avgång. Går ej att checka in innan på Arlanda då ICTS (säkerhetsbolag) måste delta.
 

Senator

Moderator
Nu är morgondagens UA69 försenat något jag inte förstår eftersom inkommande UA68 är i tid. Undrar på om det blev en crew rotation med returen till Arlanda och det krävs lite längre vilotid?

2538c872652bcac7cfd6555be3a2fa09.png


Här är dock fördelen med Star JV fares, nu tänker jag kolla om det går att boka om till annat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen