Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Dr. Miles

Expert
Har SAS avtal med några partners för vidareflyg från Hong Kong till SE-Asia regionen? Jag ska till Vietnam och är inte vidare sugen på att hämta ut bagaget i Hong Kong och sedan checka in det igen till Vietnam, med Cathay eller VietnamAirlines. Samtidigt är det ju risky om SAS blir sena till Hong Kong och jag missar min connection - då antar jag att jag måste köpa ny biljett...
Till Hanoi går det att hitta anslutning via Hong Kong på SAS.se, men inte på hemvägen pga dålig anslutning i Hong Kong.
Du kan boka den per telefon om du vill ha anslutning med Vietnam Airlines i båda riktningar.

Screenshot20150813_03.png
 

Charlie D

Medlem
Till Hanoi går det att hitta anslutning via Hong Kong på SAS.se, men inte på hemvägen pga dålig anslutning i Hong Kong.
Du kan boka den per telefon om du vill ha anslutning med Vietnam Airlines i båda riktningar.

Visa bifogad bild 39949

Tack. Om jag förstår det riktigt så bör det då även fungera att connecta med Cathay Pacific 767 utan att ta ut bagaget om detta görs i en bokning via resebyrå??
 

Dr. Miles

Expert
Tack. Om jag förstår det riktigt så bör det då även fungera att connecta med Cathay Pacific 767 utan att ta ut bagaget om detta görs i en bokning via resebyrå??
Nej, SAS fare tillåter inte flygning med Cathay Pacific. Däremot om du köper en IATA fare kan du säkert flyga med SAS till Hong Kong och flyga med Cathay Pacific mellan Hong Kong - Hanoi.

Tillåtna routings (mellan Stockholm-Hanoi) med SAS fare:
Kod:
 1. STO-HKG-VN/SK/HX-HAN
 2. STO-CPH-BKK-TG/SK-HAN
 

Charlie D

Medlem
Nej, SAS fare tillåter inte flygning med Cathay Pacific. Däremot om du köper en IATA fare kan du säkert flyga med SAS till Hong Kong och flyga med Cathay Pacific mellan Hong Kong - Hanoi.

Tillåtna routings (mellan Stockholm-Hanoi) med SAS fare:
Kod:
1. STO-HKG-VN/SK/HX-HAN
2. STO-CPH-BKK-TG/SK-HAN

Samma till HCMC (SGN)??
 

Dr. Miles

Expert
Samma till HCMC??
Ja, det är likadant för fares till Ho Chi Minh City.
Kod:
 1. STO-HKG-VN/SK/HX-SGN
 2. STO-CPH-BKK-TG/SK-SGN
Det finns också routing via Singapore med Singapore Airlines/Silk Air.

Till Hanoi/Ho Chi Minh City via Köpenhamn och Singapore
Kod:
 1. STO-CPH-SIN-SQ/SK/MI-HAN
Kod:
 1. STO-CPH-SIN-SQ/SK/MI-SGN
 

palmen

Moderator
Det har ju ryktats om förseningar av leveransen av detta plan, någon som vet hur mycket mer som ska göras efter att det har målats och när SAS kan tänkas få ta emot planet?
 
Toppen