Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

De tjänar ju också pengar på andra tjänster, exempelvis fraud protection som de sköter åt ett 20-tal bolag.
Se gerne konteksten.

Widerøe tjener penge på at sælge en mængde tjenester. Min kommentar om Widerøe var mest for at sandsynliggøre at SAS også har mulighed for at tjene penge på at sælge billetter med andre selskaber.
 

HCW

Medlem
Jag har just fått equipment change till A340 ARN-ORD-ARN i oktober. Det betyder gamla kabinen så verkligen inget jag är nöjd med (särskilt surt på lie flat på hemresan kl 21). Känns däremot förvånande eftersom jag vill minnas att SAS skulle flyga HKG med nya kabinen, och att maskinerna växlar att flyga HKG och ORD. Det är nästan en vecka mellan mina flighter så känns oroväckande planerat.

Någon som har initierade tankar?
 

agehall

Medlem
Det är väl helt enkelt så att schemat spruckit lite för SAS här och de får ta vad de har att flyga med.

Med bolag som SAS, som har så få longhaul-kärror, så kan man aldrig riktigt räkna med att få en viss flygplansmodell när de ska starta upp en ny linje och egentligen tänkte sig få nya kärror levererade tills starten.

Som jag ser det, så ska du vara glad så länge det är en SAS-kärra och inte någon inhyrt kärra från Omni Air...

Sedan ska man nog vara på det klara med att "dagsformen" på kabinen kan ändras ganska många gånger innan du faktiskt sitter i den...
 

Malu

Medlem
Jag har just fått equipment change till A340 ARN-ORD-ARN i oktober. Det betyder gamla kabinen så verkligen inget jag är nöjd med (särskilt surt på lie flat på hemresan kl 21).

Du ska inte kasta in handduken än. Om det är den 340 som slingas mellan ORD och HKG så kan det mycket väl bli den första (eller andra) 340-maskinen som ska få ny kabin i höst. Har du kollat seatmap?
 

Viking75

Medlem
Jag har just fått equipment change till A340 ARN-ORD-ARN i oktober. Det betyder gamla kabinen så verkligen inget jag är nöjd med (särskilt surt på lie flat på hemresan kl 21). Känns däremot förvånande eftersom jag vill minnas att SAS skulle flyga HKG med nya kabinen, och att maskinerna växlar att flyga HKG och ORD. Det är nästan en vecka mellan mina flighter så känns oroväckande planerat.

Någon som har initierade tankar?
Jag flyger ARN-ORD-ARN dit o hem i slutet av Oktober och har fortfarande A330 bokad enligt SAS. Så vad det gäller Hong Kong med nya kabinen slingad känns inte omöjligt.
 
Toppen