Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

iRobert

Medlem
Hmm, ok. De är väldigt hemliga med den beteckningen måste jag säga...
Ja du, tror t.o.m. det kan vara något SAS myntat, begreppsmässigt, eller åtminstone tagit det till nästa nivå. Nog inte sett det annat än i deras kommunikationsmaterial, där de använt den sedan dag ett (se: 12 new planes - SAS ) Tror den gick under arbetsnamnet "A330 Ultimate" (förmodligen innan A330neo börjat skissas på), och termen Enhanced har även dykt upp i samband med andra Airbuslanseringar: Airbus DS to offer upgraded A330 MRTT Enhanced - IHS Jane's 360

Kanske @kerran1980 har bättre kunskap kring hur det ligger till? Brukar ju ha järnkoll på sånt här. :)
 

FF#1

Medlem
"Enhanced" låter ju lite oroväckande, det kanske blir ståplats? ;)

Tänkte preices skriva det, känns som att nackhåret reser sig när det står Enhanced i samband med flyg och bonus.
Känns som att det här kan bli bra, gillar Hong Kong och reser förbi där då och då. Skulle inte vara så dumt att helt enkelt ta SAS hem när man har rest runt i Asien och avslutat i hongkong. Även om det kan vara kul att flyga via BKK och LHR på vägen hem så tar det ju tid.
 

rob74

Medlem
Tar gärna en sväng till Hong Kong med SK... Får se om jag hinner ta tempen och få mersmak på stan då jag åker hem från Australien/Japan. Tror jag har 8 h där.
 
Toppen