Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Agö

Medlem
Någon som har koll på vilken lounge SAS kommer använda i Hong Kong? Antar SilverKris eller Royal Orchid.
 

FFlash

Medlem
Det står på SAS hemsida nu att HKG rutten ger 9000 poäng Business Saver. Var det så även tidigare?
Jag tycker det är stor skillnad mellan 6000 NYC, Beijing 7500 och HKG 9000
 

Paby

Medlem
Det står på SAS hemsida nu att HKG rutten ger 9000 poäng Business Saver. Var det så även tidigare?
Jag tycker det är stor skillnad mellan 6000 NYC, Beijing 7500 och HKG 9000

Känns väl ganska rimligt med ca 8h flygtid NYC, 9h PEK och 10h HKG om man ser det från den aspekten men någon exakt vetenskap/rättvisa är det inte. Anledningen till den låga intjäningen på NYC är också den extrema prispressen på just den linjen jämfört övriga longhaul-linjer som jag förstått det.
 

Ricci

Medlem
Med tanke på nya Eurobonus intjäningen från årsskiftet är det nog fler än jag (från CPH) som önskar att SAS går över till revenue baserat intjäning av Eurobonus....
 

Andreas013

Medlem
Sådär, nu har brorsan och jag impulsköpt biljetter till Hong-kong i november.
3034 kr ToR per skalle, så det var svårt att säga nej. Planen är att uppgradera med poäng (15.000) till Plus på ditresan och med Optiontown (£240) till business på hemresan. Tar tacksamt emot tips/synpunkter, framförallt angående uppgradering!
 
Toppen