Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Dr. Miles

Expert
Absolut inget fel med eco priset! Men en kampanj i business hade ju varit det trevliga!
Det gäller nästan likadant även för Business class.
Ca 19.350 SEK (ca 2.030 EUR) inkl. skatter för Stockholm-Hong Kong t/r med direktflyg.

För er information, vad europeiska flygbolags direktflyg från sina hubbar till Hong Kong i Business class kostar under oktober-november 2015.
(Obs: Sökning är baserad på 7-10 dagars minimum stay)
  • Lufthansa tar ca 2.135 EUR inkl. skatter för Frankfurt-Hong Kong t/r
  • Turkish Airlines tar ca 2.512 EUR inkl. skatter för Istanbul-Hong Kong t/r
  • Finnair tar ca 2.905 EUR inkl. skatter för Helsingfors-Hong Kong t/r
  • Air France tar ca 3.425 EUR inkl. skatter för Paris-Hong Kong t/r
  • British Airways tar ca 4.512 GBP (ca 6.165 EUR) inkl. skatter för London-Hong Kong t/r
Det är bara Aeroflot, Transaero och KLM är billigare än SAS.
  • Aeroflot tar ca 1.312 EUR inkl. skatter för Moskva-Hong Kong t/r
  • Transaero tar ca 1.908 EUR inkl. skatter för Moskva-Hong Kong t/r
  • KLM tar ca 1.849 EUR inkl. skatter för Amsterdam-Hong Kong t/r
 

Kimmen00

Medlem
Idag gjorde jag en bokning av två bonusbiljetter i business t.o.r. Hong Kong med SK963 och SK964. Använde Amex voucher 2-4-1. Avresa i slutet av oktober och hem i början av november. Kul.

Snyggt! jag har inte ens fått upp hong kong som alternativ när jag söker bonusbiljetter på sas.se
 

palmen

Moderator
Finns nån risk att man får gamla kabinen måntro?
Risk är det alltid, planen är att flyga med den nya A330 de får samt med en A340.
Om A330 går sönder måste de ersätta med en annan A340 (vanliga A330 har inte range dit om jag förstått det rätt).
Det är troligt att den ordinarie A340 som ska gå till HKG har den nya kabinen, men det kan självklart också behöva ändras om något plan får tekniska problem.
 

AABack2ARN

Medlem
Lämplig är väl en definitionsfråga ;)

Direktflyg kan jag inte hitta, utan de alternativ som kommer upp vid sökningar är Singapore Airlines via Singapore eller Thai via Bangkok. Rimligtvis borde man kan flyga Air New Zealand också, men det är inget som ExpertFlyer listar upp.

Samma gäller för övrigt Sydney men då kommer också alternativ via Seoul (Asiana) upp.
 
Toppen