Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mattias Edstrom, 7 Januari 2015.

1. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter den 18/12 då vi fick ta del utav den fantastiska nyhet att SAS öppnar direktlinje till Hong Kong har det varit tyst. Jag har varit inne på SAS hemsida men när finns ingen information om att denna linje ska öppnas. Och då jag söker på SAS hemsida om flygbiljetter så får jag bara träffar då man flyger via Beijing eller Shanghai. Någon som vet mer eller hört något annat?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är priserna publicerade?

SAS ska väl få första leveranserna av nya A330 under 2015, så man väntar nog med att sälja biljetter innan man vet exakt när man har ett plan att flyga med.

3. Om jag har förstått rätt, inte ens tidtabellen är publicerad så det är onekligen svårt att boka något som inte existerar.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fares kan väl publiceras innan tidtabellen läggs?

5. Svårt att få in routingregler då. Om det är MPM baserad fare skulle nog gå dock.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle det vara svårt? Fare och routing är ju separata saker. De hänger väl inte ens ihop med tidtabell?

7. Thornado

Thornado Medlem

Enligt livechatten som pågår just nu på SAS Facebooksida (som egentligen handlar om nya interiören) så ska biljetterna till Hong Kong släppas i slutet av januari. Får givetvis tas med en nypa salt, men förhoppningsvis kan det stämma.

kerran1980 gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon gång under Q1 är ju mer eller mindre nödvändig säljstart skulle jag säga och även om jag gissat mer på mitten av Februari, så låter månadsskiftet inte helt otroligt.

9. Så där då, lite "officiell" information

image.jpg

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!