Senaste nytt

Vad händer i Grekland? Miles&Bonus eller EuroBonus?

Elberto

Medlem
Hej!

Jag har M&B guld i dagsläget. Tycker om statusen, har utnyttjat rejält under senaste månader. Kunde inte tänka mig hur man kunde resa utan status innan… Lite sjukt, eller hur?

Men jag fundera över hur man ska går vidare?

Guld har jag kvar till 01/2016. Sen har jag tid till november att återkvalificera mig ett år till, dvs till 01/2017. 11500 miles och 4x A3 flights. Barnlek.


Å annan sida har jag EBS idag. Behöver endast 14000 för att blir EBG till 30/6. Då mistänker jag att EBG är giltig till 06/2016 då.

Har också Amex Elite, så det kommer säkert 20000 Statuspoäng i början av 2016.

Hur många flying miles per år behöver man för att håller EBG?


Tänkte speciellt om vad som händer i Grekland. Man vet ju inte vad kommer händer när Grekland kommer kastas utifrån EUR ?


Vad tycker ni?
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att du redan har AMEX Elite så känns det ju smartare att byta till SAS EuroBonus, i synnerhet då du får mer användning av EB poäng när du har kreditkort, samt att det förmodligen är lättare att tjäna ihop 25000 EB poäng än 25000 A3 miles.

Det är samma krav för att nå som behålla EBG, dvs 45000 baspoäng eller 45 flygningar. Däremot så får du ju 25% bonus som även gäller på baspoäng, så där blir det ju lite lättare att behålla statusen.
 

Dr. Miles

Expert
Har också Amex Elite, så det kommer säkert 20000 Statuspoäng i början av 2016.

Hur många flying miles per år behöver man för att håller EBG?
Det behövs 45.000 baspoäng eller 45 flygningar med SAS eller Wideroe (Estonian Air också?) för att bli SAS EuroBonus Gold (EBG).
Så om man har SAS EuroBonus American Exprtess Elite kort (20.000 baspoäng), behöver du endast 25.000 baspoäng för att uppnå EBG, vilket personligen tycker jag att lättare än Aegean Miles&Bonus för du inte behöver att flyga 4 segments med Aegean eller Olympic Air.
 
Toppen