Vad händer i Chicago 10-13 september?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av palmen, 4 Juni 2014.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tittade lite på hotell för min kommande vistelse i Chicago och blev lite förskräckt när de flesta "bra" hotell låg på ca 5-600$ per natt i snitt i centrala Chicago
    IC var bland de "billigaste" med priser strax över 400$ per natt, Radison skulle dock ha nästan 600$ inklusive skatter i snitt per natt.

Så vad händer i Chicago dessa dagar?
    Tydligen oktoberfest, men är det hela sanningen?
    Berghoff's Oktoberfest in Chicago | The Berghoff

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är nästan alltid något på G i det stora kongresscentret McCormick Place (fler här som varit där?). Just den perioden är det en jättetillställning i alla hallar:

International Manufacturing Technology Show
    Event Dates(s): September 8 - 13, 2014
    Attendance: 100,200

This event is not open to the public.

Last edited: 4 Juni 2014
  3. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att söka på Eventbrite så lär du säkert hitta något du tycker om :)

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    OK, det förklarar ju saken. Får fundera på hur man ska lösa detta på bästa sätt

5. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan rekommendera Airbnb särskilt varmt i Chicago. Gott om fina condos till bra priser i hotelliknande miljö. Senast bodde vi i Trump Tower på 73:e våningen till buspris,..

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har en vän i Chicago så det kanske går att ordna. Första tanken var ju dock att man skulle ta en Lufthansa F till Vancouver dessa dagar och sen tillbaka på något lämpligt sätt. Men det lär inte bli verklighet tyvärr

7. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är i Chicago mellan 12sep-15sep och bokade mitt hotell på hotwire.com. Betalade 3227:- och hamnade på Wyndham Grand Chicago Riverfront.

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Helt ok pris, vilken kategori valde du? Jag är dock inte säker på exakt vad jag ska göra i Chicago, kanske blir att dra iväg någon stans istället, skulle helst boka något som är helt avbokningsbart.

9. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag valde "the loop district" och tog det hotellet som fått 95% i rekommendationer.

10. DonM

DonM Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jag bodde också i the Loop district för ett par veckor sedan. Bra läge om man inte riktigt vet vad man vill göra - relativt nära till allt.

Kan varmt rekomendera Silversmith Hotel. Iofs inte ett kedjehotel, men det är några gånger ett pluss. Hotellet är helt nyrenoverat med fina rum och cool interiör samt god service. Just nu kostar det ca 5000,- den 10-13/9 (6000,- om det skall vara ombokningsbart).

Jag kan också rekomendera kanalbåtstur med Chicago Architecture Foundation - då får du se Chicago från en helt annan och kanske oväntad sida.

Bon Voyage!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!