Senaste nytt

Vad ger SAS Eurobonus Diners för mervärde?

Vad ger Diners för mervärde i förhållande till att inte köra vidare på Amex efter 300k i spend?
Billig årsavgift (525kr), fritt för EBG och uppåt - ger 20p per 100kr precis som AMEX Elite, men det kostar å andra sidan 4000kr/år så jag tycker att Diners är ett riktigt bra kort. Loungetillgång och fri inträde per 10K spend är helt ok! Sen har de lite kampanjer och events då och då som är fria. Rabatter på olika butiker och restauranger och shoppingkvällar m.m...
 

tjalle

Ny medlem
Tjäna forumet! Detta blir mitt första inlägg här. Har sedan jag började läsa bc upplevt en explosion av intjänade poäng och hungrar nu efter fler. sitter på ett Eurobonus MC i nuläget och är väl hyfsat nöjd, men kan inte släppa att mitt sista stora inköp på Ikea hade kunnat generera dubbla poängen.

Vet någon om erbjudandet om mastercard på köpet när man skaffar Eurobonus Diners fortfarande gäller? har inte sett något om detta på Diners clubs hemsida, men folk på bc har skrivit om detta då och då genom åren.
 

Marric

Medlem
Tjäna forumet! Detta blir mitt första inlägg här. Har sedan jag började läsa bc upplevt en explosion av intjänade poäng och hungrar nu efter fler. sitter på ett Eurobonus MC i nuläget och är väl hyfsat nöjd, men kan inte släppa att mitt sista stora inköp på Ikea hade kunnat generera dubbla poängen.

Vet någon om erbjudandet om mastercard på köpet när man skaffar Eurobonus Diners fortfarande gäller? har inte sett något om detta på Diners clubs hemsida, men folk på bc har skrivit om detta då och då genom åren.

Har själv funderat på att skaffa kombon Diners + MC så jag frågade Diner's svenska sida på Facebook. Svaret blev tyvärr:

Sedan 1 januari 2016 gäller inte längre erbjudandet att få SAS Eurobonus World MasterCard gratis när man även har ett Diners Club SAS Eurobonus. Årsavgifterna som gäller är: SAS EuroBonus World MasterCard för 395 sek och för SAS EuroBonus Diners Club är det 525 sek. Med vänlig hälsning, NAMN.

Edit: passade även på att fråga varför Diners inte längre marknadsförs på SAS hemsida/utskick. Tvivlar på att de kommer bekräfta något men värt att fråga.
Uppdatering: de sa bara att de ej kunde svara för SAS och hänvisade till sidan Tjna pong - SAS där Diners finns kvar.
 
Last edited:

tjalle

Ny medlem
[QUOTE="
Sedan 1 januari 2016 gäller inte längre erbjudandet att få SAS Eurobonus World MasterCard gratis när man även har ett Diners Club SAS Eurobonus. Årsavgifterna som gäller är: SAS EuroBonus World MasterCard för 395 sek och för SAS EuroBonus Diners Club är det 525 sek. Med vänlig hälsning, NAMN.[/QUOTE]

Trist, det var en riktigt fin deal.

Kan vara bra att ha båda ändå men det känns inte lika lockande som om man hade fått två kort för priset av ett...
 
Sedan 1 januari 2016 gäller inte längre erbjudandet att få SAS Eurobonus World MasterCard gratis när man även har ett Diners Club SAS Eurobonus. Årsavgifterna som gäller är: SAS EuroBonus World MasterCard för 395 sek och för SAS EuroBonus Diners Club är det 525 sek. Med vänlig hälsning, NAMN.

Men man får gratis SAS EuroBonus World MasterCard om man är Guld/Diamant/Pandion hos SAS.
Om Kortet | SAS Eurobonus World MasterCard
 
Toppen