Vad ger SAS Eurobonus Diners för mervärde?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av dkvk, 12 Februari 2016.

1. dkvk

dkvk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad ger Diners för mervärde i förhållande till att inte köra vidare på Amex efter 300k i spend?

2. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Loungebesök...

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För varje 10 000 kr i spend år 1 får man 1 loungebesök år 2.

dkvk gillar detta.
  4. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lounge besök när jag åker med ex Wizzair från Polen.
    Och det är inte alla ställen som tar Amex men tar Diners, så var det bl.a. med Ikea innan.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågeställningen har jag också ställt mig, det var över ett år sedan jag "drog" kortet...
    Skaffade det för signupbonus + att de hade 3x p kampanjer men det har jag inte sett på länge...

6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ger 20p per 100kr mot 10p per 100kr som MasterCard.

7. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Observera dock att loungebesök endast gäller dig själv. Medföljande får lov att betala sig in.
    Stora problemet med Diners är begränsade ställen som tar Diners. Där är Amex avsevärt bättre.
    Ställde till det ordentligt för oss i Panama i vintras Hade räknat med att betala Hilton Hertz m.fl internationella företag med Diners.
    visade sig att Diners inte existerar i Panama, fanns inte ens en enda ATM som tog Diners. (kollade deras hemsida)
    Tack och lov för att det numera finns mobilt bankID.

8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I praktiken verkar inte detta vara helt genomfört, efter vad jag kan utläsa av mina notor. Detta gäller iofs bara loungen på Landvetter. När familjen vid två tillfällen har flugit British Airways, har jag tagit in två pers på British Airways-(gold)kortet och två på Diners. För ett år sedan dök det inte upp någon avgift och jag har ännu inte sett ngn från besöket för en dryg vecka sedan.

9. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite därför man enbart har Mastercard och AmEx. Med dom två så kan du ta dig jorden runt.

ulagun gillar detta.
  10. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att gratulera.
    PÅ Kastrup loungen följer de reglerna till punkt och pricka. Noteras även på kontoutdraget att loungebesök har skett.

henrik l gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!