Senaste nytt

Vad ger egentligen Eurobonus Diamond?

miramax

Medlem
Diamond ska även ge prioritet före guld vid problem. Vi har även hört exempel på slumpmässig positiv behandling av personal ombord när de ser diamondkortet, såsom gratis dryck.(SAS GO).
 
Har faktiskt inte sett någon fördel när jag reser att vara EBD. Sitter ibland så jag hör när kabinchefen rapporterar, och de enda de brukar utmärka är om de har en Pandion och var den personen sitter. Vad jag förstår så får de ingen info om EBD status alls, utan alla är Gold
 
M

Monkey_Class

Guest
Diamond ska även ge prioritet före guld vid problem. Vi har även hört exempel på slumpmässig positiv behandling av personal ombord när de ser diamondkortet, såsom gratis dryck.(SAS GO).
Nu senast hem från Shanghai så frågade jag om incheckaren kunde blocka mig då flighten inte vra så full. - OK! No problem. Sedan kom en en annan förbi, vat väl lead eller ngt, och fick syn på mitt Diamnod och då blev det ett jädra hala baloo på henne.
Efter en typiskt kinesisk "disskusion" så ursäktade hon sig med att - " He blocked you on you non-prefferred seat". Now you have gotten uppgrade to flex".
Jag log och tackade henne för det men avböjde för jag tycker flex är sämre än blockad 4 rad i economy för stolarna är smala och du kan inte lyfta upp armstöden. Hon blev paff :)
Hon blev desto gladare när jag berättade att hon är den första som verkligen gjorde att man kände sig som en Diamond xie xie ni Yanling :) (om du läser här) :)
 

johhenrik

Medlem
Ursäkta en dum fråga kanske. Vad är flex? Är det plus du menar eller är det olika typer av säten på 2a och 4a? Kul att få recognition iaf. Att det hände i Kina lär ju betyda att de måste gått ut med uppifrån att Diamond ska behandlas väl osv. Är ju annars kanske inte det mest flexibla landet där folk tar egna initiativ så där... ;)
 
Toppen