Vad göra på Zürich flygplats?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Tockstew, 31 Augusti 2012.

1. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i loungen i Zurich och planet till JFK är åtta timmar sent..........något tips på saker att göra förutom att ta sig ett glas.....en tur till stan är inte heller aktuellt pga viss immobilitet.

Anledningen till förseningen ska visst vara bird strike på inkommande flyg......har dock inte lyckats hitta ngn info. Nån som sett något?

Tock

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ta ett till..? Rinse and repeat.. ;)

1 person likes this.
  3. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja får väl göra det och samtidigt påbörja ett reportage om dryckesutbudet.....dock med viss risk för att jobbet inte kommer att fullföljas eller vara behäftat med en del stavfel och luckor till följd av det digra utbudet......

4 personer gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte att varva med lite glass och gummibjörnar...

5. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Will do. Särskilt gummibjörnar:)

Ska även titta över möjligheterna till kompensation.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, EC 261/2004 lär ju kicka in för de kan ju knappast flyga in 4h på din flight över atlanten. Ska du vidare eller är slutdestinationen JFK? Tyvärr är det ju så att det är försening till slutdestination som räknas.

Här är länken till wikipediasidan som även har referenser till domstolsbeslut: Regulation 261/2004 - Wikipedia, the free encyclopedia

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag testade massage förra gången i ZRH, det finns i terminalerna en nedanför Biz loungen.
    Jag gillar en massage före boarding då man kan slappa dubbelt så bra efter massage och dryck :D

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och med bird strike menar du de "birds" som strejkar på FRA eller? Annars vet jag inte om detta inte är en "oförutsägbar omständighet" som Swiss inte kunnat förutse och på så sätt kringå 261/2004 . Men jag är inte säker...

9. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    JFK är slutdestination så jag sk definitivt kolla möjligheterna till komp.

Jumbooze tack för tipset!

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant, men rerouting är ju fortfarande ett alternativ.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!