Senaste nytt

Vad göra med rökare?

R

rstenelo

Guest
Finns även en utomhus balkong på två våningar för rökare på CPH precis brevid C-gaterna - där står jag med min e-cigg ;-)
 

MTheC

Medlem
Hade en intressant upplevelse när jag skulle flyga från ARN till HEL i lördags. Det var bussboarding och en manlig passagerare gick runt på bussen och frågade folk om de hade en tändare. Han frågade mig också och jag sa nej, nämnde också att det inte är tillåtet att röka här ändå. Oklart om han förstod då han både kunde halvtaskig engelska (min gissning baserat på att han hade en t-shirt med estländska flaggan och någon text om 100% estonian är att han var från Estland) och verkade lite berusad.

När det sen bildades kö (som det brukar bli när en hel busslast passagerar ska på en ATR72) så såg jag att han lyckats få tag på en tändare och stod och rökte, precis bakom planet (ca 1 m från flygplanet). En i flygplatspersonalen såg honom och sa åt honom direkt, han blev då verbalt aggresiv men gick efter ett tag med på att slänga ciggen och efter ytterligare lite diskussion att också släcka den. Han fortsatte dock tjafsa och vara aggressiv så resten av oss kunde sen sitta på planet och vänta när de lastade av hans väska och se när vakterna hämtade honom. Frågan är om han får flyga med SAS mer överhuvudtaget. Kom iväg ca 30 min sent pga hela den övningen.
 
Toppen