Senaste nytt

Vad göra med rökare?

NyfikenGrau

Medlem
Har inte heller några problem med rök eller rökare, hade jag haft det hade jag nog flyttat upp till Sverige igen. Jag kan också ta mig en pinne efter 2-3 vinglas (om det inte är ett dyrt vin..)

Fast röklukt inne på en toalett är synnerligen ofräscht.
Jag ser inte det här problemet som mer komplicerat än vanlig hut och hyfs (minskad sådan kanske är det egentliga problemet, som Senator är inne på) - stör mig inte på folk som dricker, men börjar de spy där de inte ska eller vråla i mitt öra är det inte roligt längre. På samma sätt röker man naturligtvis inte inne på en toalett, särskilt inte om den är rökfri.

Nåja, det är inte 1997 längre, minns när vi satt på en TAROM-flight från BKK, rökarplatser från rad 23 och bakåt, vi satt på rad 22, alla rumäner som dragit nitlotten och fått plats i ickerökardelen kom naturligtvis ner och trängdes vid rad 23...det var en dimmig resa :)
 

Glenn E

Medlem
Har just slutat röka för 2 månader sedan.
Då vill man undvika rök extra mycket under den första tiden.
Just det faktum att det inte finns rökrum på Kastrup eller Gardemoen elller Budapest tycker jag är väldigt hänsynslöst emot rökare.
Det är dessutom dålig planering och onödigt att ha det så.
Då blir resultatet att en och annan röker på toaletten.
 

rob74

Medlem
Jag tar gärna en cigarr emellanåt, så jag vill inte bedriva någon häxjakt. Dock har jag själv problem med rök när jag äter eller befinner mig i ett trångt utrymme utan vidare ventilation, så jag hade reagerat om jag gått in i en inrökt toalett.
Tycker faktiskt att man generellt kunde ha ett dedikerat rum för den som vill ta ett bloss under resan. Men då ska det sörjas för god ventilation och dessutom inte vara i storleken av en hundkoja utan ha rymd.
 

Totopez

Medlem
Jag rökte förr i tiden, slutade för 12 år sedan.
Men jag kommer ihåg hur jobbigt det var under långs uppehåll.
Skulle flyga Cairns-Singapore en gång. Planet mellanlandar i Darwin och gör en timmes uppehåll. Under tiden ska man sitta vid gaten. Jag frågar en vakt om det är möjligt att gå ut och röka, men det går tyvärr inte. Men så ler hon mot mig och säger -"Men det finns inga rökdetektorer på toaletterna.".
Jag kunde inte annat än att ta detta som en uppmaning att röka på toaletten. Respektlöst? Ja. Gott? Ja. Skulle jag görs det idag? Nej. Men det var en annan mentalitet då, det kanske var 1995 eller så. "Hetsjakten" hade inte börjat riktigt ännu.
 

Tjaeng

Medlem
Personen som rökte på loungetoaletten borde bli utesluten ur Eurobonus (om denne nu var medlem). Jag är själv rökare, men det ska ju inte behöva förklaras att man ska hålla sig till lagar, regler och föreskrifter varhelst man befinner sig. Å andra sidan är jag lite kluven då jag gillar att röka samtidigt som jag ogillar både rök och röklukt. Brukar för det mesta undvika rökbås inomhus då de luktar som farfars arbetsrum.

Jonas C skrev:
Ursäkta okunskapen, men vad vinner man på att röka? :p


Ursäkta spydigheten, men kan det måhända vara så att olika människor har olika nivåer av upplevd nytta av samma sak/aktivitet? Svaret på din fråga kan vara allt ifrån "Det får mig att slappna av/Det är coolt att röka" till schizofreniker och folk med inflammatorisk tarmsjukdom som tycker sig få färre besvär när de röker.


 
Toppen