Vad göra med rökare?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av OSL_Commuter, 11 Oktober 2012.

1. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Sitter i loungen på Gardemoen & har en grym olustkänsla. Var precis inne på toaletten & någon dj*vla idiot hade använt denna som sitt personlig rökrum. Det är för mig så f*bannat respektlöst & gör mig väldigt irriterad!

Ja, Gardemoen är inte snäll mot rökare, men det skall väl inte innbära att rökare förpestar toaletterna för andra?

Är det bara min åsikt eller är den åsikten delad av majoriteten?

Pratade med lounge personalen om detta & som en konsekvens ropade de ut i högtalarna att detta skulle polisanmälas, så de delar ialla fall min åsikt om att detta inte är ett acceptabelt beteende hos rökare!

Vad är den generella uppfattningen?

2 personer gillar detta.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt oacceptabelt, delar din åsikt

4 personer gillar detta.
  3. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte bara oacceptabelt utan även fullständigt respektlöst och rent idiotiskt faktiskt, tycker jag. Nej, jag spar inte på orden, men kan inte se någon förmildrande omständighet...

2 personer gillar detta.
  4. Givetvis ska det inte rökas på flygplanstoaletter.... Har själv ingenting emot att det röks, men om det är rökfritt område måste det självfallet respekteras.

De som aktivt tar avstånd från rökandet ska inte behöva utså rök/röklukt, speciellt inte på en flygplatstoalett.

Last edited: 11 Oktober 2012
    3 personer gillar detta.
  5. En fint exempel på vårt "me, myself and I" samhälle där regler, ordning, omtanke, och respekt självklart gäller för alla förutan jag....

Kändes mer naturligt på en Turkish Airlines nattflygning från RUH eller TAP från DKR än på Gardermoen, men ingenting förvånar mig längre...

6. andreijas

andreijas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar det mesta innom nikotinväg, snusar och röker, hela tiden!!
    Snuset räddar mig på resor så jag slipper röka på toaletter... men jag kan förstå dem som gör det, tänk er själva att kliva in på en flygplats utan ett rökrum, 2h innan flygning, sen skall man sitta på ett plan 1-10h.. det är ingen dans på rosor... och tro inte att det är samma med nikotin ersättnings grejjer, det kan dämpa men inte ersätta.

den här häxjakten som pågår är bara sjukt löjlig...

och då menar jag inte någon häxjakt där man jagar bort någon från en loungetoalett, utan den allmäna debatten som pågår i samhället...

Last edited: 11 Oktober 2012
  7. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Smoking is a major cause of fires... It is forbidden in the Holy Book, do not hesitate to stop this bad habit" som det stod på dörren till mitt hotellrum i Riyad. Bilden blev tyvärr kass.

8. flygaren

flygaren Medlem

Menar du FLYGPLANStoalett? ;)

9. 1st_traveller

1st_traveller Ny medlem

Problemet är att jakten på rökare i Europa driver folk till detta beteende. Hade alla flygplatser haft rökrum eller avdelning för rökare så slipper man denna typ av händelser.

Som rökare får man planlägga sina resor, själv åker jag alltid via FRA för att kunna få ta en röka medan man väntar. Där ha de fina rökrum (eller Cigarrum som de kallas) i First loungerna :)

2 personer gillar detta.
  10. Oops:p Men den bör man nog också låta bli att röka på;)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!