Senaste nytt

Vad göra med Coop poäng?

Homer

Medlem
Vänta med att växla till ni behöver poängen.
Poängen på COOP går ju inte ut och har man tur blir det en kampanj någongång.


Jo det gör de

Hur länge är poängen giltiga?
Poängen är giltiga för uttag under 5 år (60 månader). Därefter förfaller de och poängsaldot minskas med de poäng som förfallit. Poäng förfaller månadsvis den sista i månaden. Exempel: Poäng insamlade under mars 2014 förfaller sista mars 2019.
 

Homer

Medlem
Det går ju att handla för poängen host Coop och flera andra butiker, t.ex CDON.


5 000 poäng
Värdebevis 50 kr
30 000 poäng
Värdebevis 300 kr


181264.jpg
 

Mike@GOT

Medlem
Nu är jag inte medlem i Coop men efter lite snabb undersökning tycker jag inte alls kursen på 10% är speciellt illa då den är fullt jämförbar med vad flera vanliga kreditkort ger.

Exempel:
Handla på Coop för 100 kr ger 100 Coop-poäng, som i sin tur kan växlas till 10 EB-poäng.

Betala ovanstående med SAS MasterCard ger 10 EB-poäng, dvs samma utväxling.
Betala ovanstående med AmEx Premium ger 15 EB-poäng, lite bättre.
Betala ovanstående med AmEx Elite ger 20 EB-poäng, ytterligare lite bättre.

I praktiken kan man alltså fördubbla intjäningen till EB om man handlar på Coop med SAS MasterCard vilket åtminstone jag tycker är rätt bra.

Förvisso sant... I stand corrected. :)
 

Brandten

Medlem
Nu är jag inte medlem i Coop men efter lite snabb undersökning tycker jag inte alls kursen på 10% är speciellt illa då den är fullt jämförbar med vad flera vanliga kreditkort ger.

Exempel:
Handla på Coop för 100 kr ger 100 Coop-poäng, som i sin tur kan växlas till 10 EB-poäng.

Betala ovanstående med SAS MasterCard ger 10 EB-poäng, dvs samma utväxling.
Betala ovanstående med AmEx Premium ger 15 EB-poäng, lite bättre.
Betala ovanstående med AmEx Elite ger 20 EB-poäng, ytterligare lite bättre.

I praktiken kan man alltså fördubbla intjäningen till EB om man handlar på Coop med SAS MasterCard vilket åtminstone jag tycker är rätt bra.

Jag kanske missar något här men enligt uträkningen ovan betalar man väl hellre med SAS Amex Elite istället för SAS Mastercard och får 30 poäng per 100kr.... Eller?
 
Men man kan väl betala med valfritt kort på COOP och sedan dra sitt medmera-kort (alltså medlemskortet inte något kreditkort) för att få 1 medmera-poäng/kr?
Ja. Men det gäller som sagt bara hos Coop och jag antar att de flesta inte bara handlar hos Coop. Har man andra kort, t ex SAS AMEX eller SAS Mastercard, kan man så klart använda dessa när man inte handlar hos Coop och få bättre intjäning.
 
Toppen