Senaste nytt

Vad göra med Coop poäng?

RickardG

Medlem
Du kan växla till SAS Eurobonus om du absolut vill ha flyg, annars finns andra reserelaterade alternativ, som Nordic Choice för hotellnätter.
 

Johan Gott

Medlem
Namnlös.png



Länk till siten: SAS
 

Glenn E

Medlem
Vänta med att växla till ni behöver poängen.
Poängen på COOP går ju inte ut och har man tur blir det en kampanj någongång.
 

RickardG

Medlem
Med tanke på att flera andra, som Trygg Hansa och Skandia har dragit sig ur samarbetet med SAS helt och hållet är snarare risken att det händer även med Coop, så har ni poäng kvar skulle jag hårdbevaka att den möjligheten inte försvinner helt med kort varsel.
 

Mike@GOT

Medlem
Med tanke på att flera andra, som Trygg Hansa och Skandia har dragit sig ur samarbetet med SAS helt och hållet är snarare risken att det händer även med Coop, så har ni poäng kvar skulle jag hårdbevaka att den möjligheten inte försvinner helt med kort varsel.

Precis, jag tänker likadant. Jag vill inte hamna i ett läge där jag har hundratusentals poäng som jag sedan inte kan växla för att SAS eller COOP har plockat bort samarbetet.
 

RonnieK

Medlem
Jag sitter också på lite Coop-poäng som jag vill växla in, men växlingskursen är ju horribelt dålig. Vi får trycka på en kampanj helt enkelt :)
Nu är jag inte medlem i Coop men efter lite snabb undersökning tycker jag inte alls kursen på 10% är speciellt illa då den är fullt jämförbar med vad flera vanliga kreditkort ger.

Exempel:
Handla på Coop för 100 kr ger 100 Coop-poäng, som i sin tur kan växlas till 10 EB-poäng.

Betala ovanstående med SAS MasterCard ger 10 EB-poäng, dvs samma utväxling.
Betala ovanstående med AmEx Premium ger 15 EB-poäng, lite bättre.
Betala ovanstående med AmEx Elite ger 20 EB-poäng, ytterligare lite bättre.

I praktiken kan man alltså fördubbla intjäningen till EB om man handlar på Coop med SAS MasterCard vilket åtminstone jag tycker är rätt bra.
 
Toppen