Vad göra med 110.000 Senaotorpoäng 2 pers.

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av ulagun, 10 Augusti 2015.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer att mista min Senatorstatus i februari och därmed möjligheten att ta med fru Ulagun för halva poänguttaget.
    Enlig M&M har jag till sista januari på mig att bonusboka resa inom ett år.
    Som nyblivna pensionärer tänker vi resa ut oktober/november 2016 och vara borta ca. en månad.
    Vad då göra med 110.000 miles. ?
    Egentligen blir det 70.000 miles resa + de 35.000 för medföljande.
    Har läst lite om Lufthansa upgrades på forumet, men att upgradera för pengar verkar inte vara värt

2. Lufthansa Promo Awards utan tvekan. Invänta en kampanj och låt erbjudande välja destination. Nordamerika är normalt 55 000 miles per person i affärsklass. Finns ofta Indien, Asien, Mellanöstern och Afrika som också nås med 2 x 55 000.

ulagun gillar detta.
  3. FCT

FCT Guest

Ja det låter som det bästa. Asien blir dock svårt då de flesta destinationer öster om Indien brukar kosta 70000 miles.

Nackdelen med denna bokning är att den inte går att ändra eller återbetala.

Miles & More Meilenschnäppchen

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför inte göra en SEN Companion award med overdraft. Det bör räcka till en USA resa i Business för två personer.

5. FCT

FCT Guest

Det ger förvisso flexibilitet men om man inte flyger ihop miles att täcka skulden är kostnaden inte så kul.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!