Vad gör SAS på Changi?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 17 Januari 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

2. D-check?

Jag har sett massa United och Delta plan i hangeren på Singapore Changi tidigare, så de är nog relativt billigt att ha underhåll där.

Singapore 001.jpg

3. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I somras meddelade SAS att de skulle lägga ut alla C-checkar på utländska underleverantörer. Kanske det som pågår?

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter som en bra förklaring. Jag tror dock att SAS har schemalagt för underhåll men går ytterligare ett plan sönder så...

5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS skrev ett tvåårskontrakt med Iberia maintenance i Madrid för det tunga underhållet av A330/A340-flottan 2009. Jag vet inte om det förlängdes, men sannolikt så tog Singapore över efter det.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde vi inte fixa så att vi fick flyga med på en sådan flight någon gång? Ungefär som vi pratat om att försöka fixa en tur på en ferry flight för MD80:eek:rna...

3 personer gillar detta.
  7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som ljus musik få åka med på "ferry" flygning.....Hade vart hur kul som helst...bättre än F !!

1 person likes this.
  8. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att dom i varje fall målar sina nya begangade kärror på denna plats...

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, vi måste fixa det på något sätt tycker jag. Det borde ju inte vara några större problem om man betalar för sig.

10. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl som vanligt att det är jobbigare att ta betalt och uppfylla allt vad advokaterna säger att man måste uppfylla när man tar betalt, än att göra det gratis. Men gör man det gratis så står man med massa extra kostnader som man gärna vill ha täckning för.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!