Senaste nytt

Vad gör ni i luften?

Vad har ni reserävar för tips på att få tiden att gå när ni flyger? Tips eftersökes.

Jag brukar kolla flight map när det finns i kombination med någon podcast (har ni tips på någon bra?). Flyger dock mest short haul...

Jag laddar ofta ned från Netflix på paddan. Eller hyr en film på Itunes. Men, det är inte alltid det finns något man är sugen på. Vad är er erfarenhet av Viaplay?

En managementbok från Pocket shop eller WH Smith är oxå en klassiker....
 
(Försöka) sova, läsa vanlig bok eller resguide om resmålet, titta på något nedladdat från SVT Play/TV4 Play/XXX Play (XXX betyder EJ erotiskt material i det här fallet), läsa dagstidningar i SAS-appen (om jag flyger SAS) eller lyssna på poddar/sommarpratare.

En managementbok från Pocket shop eller WH Smith är oxå en klassiker....
Jag tror det finns några böcker inom det ämnet i SAS-appen som du kan ladda ner gratis 22 timmar innan en SAS-flight.
 

Senator

Moderator
Det beror lite på om jag åker ensamt, och åker jag tillsammans med någon beror det på vem jag åker med. Jag åker just nu mer long-haul än short-haul så mina svar beror mycket på det:

1. Sover.. tråkigt men ja
2. Jobb samt tid att tänka. Jag känner ofta att tiden i luften är väldigt produktiv. Strukturera tankar. Ofta en bra tid att tömma inbox.
3. Läsa: gärna utländska tidningar som FT och The Economist

Reser jag med sambon pratar vi samt spelar kort eller yatzy.
 

rvarttinen

Medlem
Beror på ... kort flight så försöker slumra till lite. På längre flygningar så blir det ofta lunch eller middag sedan några timmars sömn, hoppeligen. Om tid finns och lyckats ta en tupplur så kanske någon aktuell film om utbudet är bra ombord. Annars kanske några kapitel i någon bok (fysisk eller på platta). Undviker dock att jobba ...
 
Läser framförallt, helst snabblästa deckare eller annan skräplitteratur, såsom Dan Brown etc (ett av mina guilty pleasures är Läckberg, hennes böcker är perfekta för en flygning >10 timmar, för då kan man läsa den från pärm till pärm under flygningen).
 

patteng

Medlem
Har man tillgång till någon playtjänst som har flera säsonger av en viss serie man inte har sett, så är det att rekommendera.
Jag har oftast svårt att sluta kolla när jag väl startat ett avsnitt. Sedan rullar det på och tiden bara flyger iväg ;)
 

Jönsson

Medlem
I störsts möjliga mån så försöker jag sova bort tiden eller bara lyssna på musik och fundera. Annars jobb eller någon dagstidning/magasin. Det är väl egentligen inte speciellt skoj att flyga. I sällskap får man naturligtvis vara mer social.
 
Toppen