Vad gör man på Turku Airport (Åbo) under några timmar?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av MarcusC, 14 Mars 2013.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad gör man på TKU airport tre timmar (aldrig varit där tidigare) men har ett par timmar imorgon, Kommer från CPH, sedan tillbaka till ARN 3 timmar efter jag landat.

Hinner man åka in till stan och äta lunch ?

2. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var det ett tag sen jag var där men du hinner lätt in till stan på 15-20 min, dock har jag inte mycket till övers för matställena i stan

3. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åk in till stan och åt en Ruishampurilainen på Hesburger, blir inte bättre än så.

1 person likes this.
  4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ruishampurilainen=Rågbrödshamburgare, finsk specialitet. Förresten kom min fru hem för 10 min därifrån. Det finns inte mycket att göra där förutom att surfa, gratis wifi.

1 person likes this.
  5. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du varit på SDL eller någont liknande inrikes så vet du vad som väntar dig.
    En bar som serverar inplastade mackor. En taxfree kiosk som öppnar ca. en timme innan "internationella" avgångar d.v.s CPH och ARN i stort sett allt.
    Håller medövriga, åk in till Åbo istället. Strosa längs ån finns några hyfsade resauranger där.
    De gånger jag tvingats till Åbo så har det varit väldigt ont om taxis utanför, så ett tips är att snabba dig ut.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!