Senaste nytt

Vad gör man på 4 dagar i Bangkok?

10 saker att göra i Bangkok

1:

Besök Wat Arun
ligger på den västra sidan av floden Chao Phraya är utan tvekan en av de mest fantastiska tempel i Bangkok
ta en sitta på en restaurang på den motsatta sidan och njut av utsikten

2:

fynda på chatuchak

Är en av världens största helgen marknader
Det innehåller mer än 15000 bås som säljer varor från alla delar av Thailand

3:

Sukhumwith 11

Erbjuder allt en besökare vill uppleva under en besök i Bangkok
platsen gör det till en bangkok hotspot , gångavstånd från hotell restauranger barer klubbar spa massage center köpcentrum skräddarsydda butiker street basarer banker och valutaväxling

4:

Kyssning på Chao Phraya

Spår av Bangkoks historia kan ses i de varierande arkitektoniska landmärken som ligger utmed floden

5:

Shoppa

Bangkoks berömmelse som en shopping himlen är helt motiverat
Bästa är att de flesta av dem ligger längs skytrain vägen


6:

Ha roligt i THONGLOR

Sukhumwith 55 är den nya hippa området
Enkelt ta sig hit med taxi eller via skytrain

7:

Upplev Jim Thomson´s hus

Fadern av THAI SILKE.
Hans berömda hus är ett sevärt museum
Jag vill påstå det är ett måste att se detta!

8:

Relaxa på sky barer

Lebua Sky Bar
Banyan Tree´s Moon Bar

eller

pröva

Red Sky som ligger på Centara World Hotel

9:

Upplev den underbara parken mitt i stan. LUMPINI
Lumpini är en himmel av lugn och ro

Kom gärna efter 17.00 när dom lokala kommer ditt för att motionera eller bara njuta av tillvaron och den underbara atmosfären och utsikten man har här
Glöm inte kameran ( blir väl telefonen )

10.

Sen måste man besöka ( om man aldrig varit i Bangkok förut ).

Grand Palace
Wat Pho

Ta också gärna en utflykt utanför Bangkok

Hyr en taxi och chaufför

1 dag´s tur:

Kanchanaburi och floden River Kwai

Där är några förslag som jag hoppas NI kan ha nöje med

Jag kom första gången till Bangkok 1999 för jobb hos Allertiders Rejser
Sen dess bott där och har lägenhet Hua HIn och hus i Bangkok

Lycka till

Mvh

Magnus
 

Swisser

Medlem
Shopping gör enbart runt Pratunam. Föreslår någon MBK vet du att dom inte riktigt har koll!
Jag känner till MBK men ej Pratunam. Vad är skillnaden i utbud och priser?
Är Pratunam market öppet dygnet runt alla dagar i veckan eller är det vissa tider som gäller?
Var handlar man bäst kopior på märkeskläder etc., men i bra kvalitet?
Hur mycket kan/bör man pruta?
 

Mackan

Ny medlem
Mr Johnnywilde,trådstartaren bad om några tips för förstagångsbesökaren. Bara för att man inte delar din fabläss för ladyboys och thailändskt hembränt i plastglas,betyder inte det alla förslag andra kommer med,är skämt och lurendrejeri,utan kanske mera lättillgängliga för en ovan bangkokresenär.
 

Murre

Medlem
Försöker vara lite seriös o inte flumma ut på alla dumheter man kan hitta på i bkk. En del av tipsen tycker jag är riktigt bra medan andra bara är turister. Men det är ju inte upp till mig att döma ut något av dem. Mitt råd till första gångs besökare här i bkk är. Ta det lugnt hitta inte på för många saker utan chilla o ha trevligt i din egen takt, det är varmt o svettigt här och trafiken kan vara riktigt plågsam. Försök o få kontakt med någon expat här som kan visa dig runt och förklara hur det funkar här nere. Framför allt ha roligt i ditt eget tempo. Wellcome to The land of smile.
 

JohnnyWilde

Medlem
Jag känner till MBK men ej Pratunam. Vad är skillnaden i utbud och priser?
Är Pratunam market öppet dygnet runt alla dagar i veckan eller är det vissa tider som gäller?
Var handlar man bäst kopior på märkeskläder etc., men i bra kvalitet?
Hur mycket kan/bör man pruta?
Bra fråga!
Utbudet är identiskt då allt som säljs i MBK oftast kommer från Garment Center (återkommer till det) och prisbilden är lägre vilket avspeglas i demografin av de shoppande besökarna. Du kommer aldrig se en local i MBK utan de föredrar istället Platinum Fashion mall som jag föreslår blir din utgångspunkt och lätt att förklara för taxi.
Det är en galleria på 6 våningar med allt inom kläder samt lite bling bling och elektronik.
Mer elektronik finns 100 m bort i Panthip plaza.
Priserna går att förhandla men inte extremt då det är ganska korrekt satt från början.
Öppettider är 10-22 och högst upp finns det en foodcourt.

När du är varm i kläderna och vill börja shoppa på riktigt så går du ut på gatan och ser då Baiyoke sky som är den högsta byggnaden i bkk med BMW reklam högst upp.
I den smala gata som går mot Baiyoke är mittlinjen för Garment center där det mesta är prutbart och handlas mest i bulk till minimipriser.
Öppet från tidig morgon till sen kväll.
Kopior är oftast inte ute på display då det faktiskt är olagligt med förfalskade gods även i Thailand men finns tillgänglig i affärerna en trappa upp efter diskret förfrågan ;-)
Det finns många bra hotell i området vilket är smidigt då det kan bli en hel del att bära på under dagen.
Glow och Novotel är mina favoriter även om jag senast bodde på Amari.
Hoppas detta gav lite bättre info!
 
Toppen