Senaste nytt

Vad gör man på 4 dagar i Bangkok?

Alf

Medlem
Strunta i Bangkok och åk istället till Hua Hin och slappa vid poolen eller på stranden. Det finns ett stort varuhus där som man kan hanla i och en hel del restauranter.
 

chazzie

Medlem
Jag skulle vilja slå ett slag för Wat Pho och den liggande Buddhan, ett väldligt mäktigt tempelområde och går utmärkt att kombinera med t.ex. Grand Palace. Shoppingcentran finns det gott om, men i min mening inget speciellt, dock kan man göra ett och annat klipp. Skräddarsydda skjortor mm. kan man få för lagom peng.

Ta hissen upp i Bayioke Tower och käka nästan längst upp, en trevlig buffé med utsikt över staden, avsluta på det roterande utsiktsdäcket längst upp på byggnaden.

Har du tid och är less på staden en dag, ta en taxi/buss till Kanchanaburi och River Kwai, kul att ha sett men lite av en turistfälla. Missa inte Hellfire Pass som är 45min norr om Kanchanaburi där man kan gå igenom det pass som krigsfångar hackade ur för hand under kriget.

Trevlig resa!
 

Gus

Medlem
-Gå på matlagningskurs! Vi fick med oss ett recepthäfte hem och maten smakade faktiskt lika gott när vi lagade den hemma sen :).
-Ett annat tips är att gå på VIP-bio! Då får man drinkar och snacks av servitörer under filmens gång och man sitter i ultrasköna fåtöljer! :)

I LOVE BANGKOK!!!! :cool:
 

JohnnyWilde

Medlem
Glöm bort att några nämnt lebua och banyan tree, dom vill nog mest skämta med dig för dom två är ganska kassa turistfällor med för mycket folk, för höga priser!
Red sky i Centara grand och Cloud 47 i United tower är betydligt bättre alternativ i alla avseenden.
Vid sukumhumvit soi 11 ligger Above eleven i Fraser Suites och mycket besökvärt med bra mat och en oförglömlig pissoar .
Shopping gör enbart runt Pratunam. Föreslår någon MBK vet du att dom inte riktigt har koll!
Äter gör du bra i alla galleriors food courts till löjligt lågt pris.
Vill du se nakna damer är det Crazy House på Soi cowboy som gäller annars är det mest påklätt överallt.
Nakna herrar vet jag tyvärr inte var det finns om det skulle vara din melodi.
 

agehall

Medlem
Vill du se nakna damer är det Crazy House på Soi cowboy som gäller annars är det mest påklätt överallt.

Jag tog med @FruAgehall till Patpong night market för att visa henne lite av den "andra sidan" utan att gå all-in med Soi Cowboy. Vi tittade in på några ställen men tjejerna som dansade hade oftast mer kläder på sig än de turister som gick runt ute på night market. :) Hon var rätt oförstående till varför så många pratar om Thailand och prostitution tills dess att vi gick över till en sidogata lite mer avsides...
 

henrik l

Medlem
Bangkok by bike är en given aktivitet. Bockade av den i april. Grand Palace är nämnt, liggande Buddhan är nämnd, sedan vet jag inte om någon har nämnt guld Buddhan i China Town, men den är värd att se. Vidare bör du se Wat Arun, eller om det heter Arun Wat, ett tempel på andra sidan floden. En annan lite introvert aktivitet som jag tror inte är nämnd är att koppla av på hotellet. Med tanke på att du får väldigt mycket hotellrum för runt 1000-lappen brukar jag koppla av med lite jobb:D och fin utsikt från rummet, eller loungen:p En annan sak som står på min att gör lista är att ta tåget till bron över floden Kwai. Bangkok är trevligt, men tvingas jag välja så föredrar jag Hong Kong.
 

Murre

Medlem
Förbereder utgång lördagskväll i Bangkok. Hör av mig imorgon om vad man kan hitta på här. Har fått en del tips från lokala kompisar men vet inte om törs berätta dessa här.
 
Toppen