Vad gör man med få Scandic poäng som går ut snart?

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av mry, 22 December 2014.

1. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 6000 poäng (av totalt 24300) som går ut vid årsskiftet, någon som har bra förslag vad man gör med dem?

2. Morgan

Morgan Medlem

* Går det inte att boka en vistelse under 2015 med poängen, likt man kan göra med Eurobonuspoäng?
    * Växla in 5000 poäng mot en värdecheck på 100 kr att använda på hotellet (dåligt värde, men något...)
    * Växla in mot en frinattskupong på 5000 poäng och sälj den på Tradera för ett par hundra...

telelina gillar detta.
  3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frugan har 10000p som går ut?

Hur sjutton funkar det med frinattskuponger?

4. aikputte

aikputte Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frinattskupong helt klart, gäller väl 6 månader extra då.
    5000 poängskupong kan man sälja på Tradera för ca 200kr eftersom den inte räcker till en natt men någon kanske redan har några kuponger.

Jag har fått flera av min pappa förut. Man får ringa Scandics bokning och hoppas att det finns rum kvar för "kupongbokning", ibland får man Standardrum, ibland Superiorrum och ibland Juniorsvit för samma poäng om man har tur.

5. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    10 000 poäng räcker tydligen till en natt i Sundsvall så du får väl besöka Sundsvall nästa år ;)

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade samma problem. Jag beställde frinattskuponger, så nu har jag skjutit upp problemet 6 mån :)

7. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lutar nog att gör det faktiskt..

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var det beställt en frinattskupong om 10000p, vilket förmodligen löser problemet.

Bodde faktiskt två nätter i Sundsvall på Scandic nord i somras, en hotelupplevelse över förväntan. Efter renoveringen är det helt ok för att vara ett gammalt motell.

9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tro det eller ej, den utlovade kupongen dök upp! nu gäller det bara att utnyttja den innan den förfaller.

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min kupong kom med häromdan så har på mig till 31/8 att boka.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!