Senaste nytt

Vad gör man i Berlin 6 timmar idag 20/5?

marbe166

Medlem
För en snabböversikt kan du åka in till stan och hoppa på en sightseeingbuss, hela varvet tog ungefär 1.5 timme om jag minns rätt och kostade 10 EUR. Jag hoppade på vid Brandenburger Tor.
 

Impendill

Medlem
Kom precis ner till TXL och sitter med ett glad champagne i senator-loungen.

Sk 4723 Osl-Txl fick tekniska problem alldeles innan vi rullade ut på runway.
Fick byta plan så vi blev ca 70 min sena.

För min del gör det ingenting, flygningen gick bra och crew var väldigt trevliga.:)
 

Impendill

Medlem
Hemkommen från min första "milagerun" eller rättare sagt challenge-run från Berlin.

Sammanfattningsvis gick hela resan bra och enligt planerna.
Så här blev det: GOT-ARN-OSL-TXL-ARN-CPH-GOT.

Jag blev lite orolig vid två tillfällen. Det första var när jag hade satt mig på SK140 GOT-ARN när piloten informerade om att det hade varit tät dimma under morgonen på Arlanda och att vi skulle få stå kvar 40 min innan vi kunde lyfta. Bytestiden var 60 min på ARN och jag blev lite stressad. Vi ankom T4 och jag skulle ta mig bort till T5, F33. Det var inga problem, vi kom iväg bara 10 min sena och vid säkerhetskontrollen på Arlanda gick det fort. Han förbi loungen och ett glas öl innan jag tog mig till gaten.

Väl i OSL besökte jag loungen för lite frukost och sedan begav jag mig till gaten. När vi rullade ut på runway så blev vi ståendes och fick information om att planet hade ett tekniskt fel som skulle undersökas. Vi rullade av runway igen och blev ståendes på en parkering. Väl där konstaterades att vi skulle få byta plan, vilket vi gjorde och vi blev ca 70 min sena från Oslo. För min del var det helt ok då min transfer i Berlin bara blev kortare.

Hemresan gick bra och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med 5 av de 6 flighter jag gjorde med SAS. Crew skötte sig exemplariskt och var dessutom väldigt trevliga bortsett från sträckan ARN-OSL. Vi fick till och med gratis alkohol och choklad på ARN-CPH. Pursern bjöd hej vilt.

Killen som satt jämte mig på ARN-OSL fick en ganska så otrevlig tillsägelse av flygvärdinnan för att han hade sin laptop i stolsfickan vid nödutgången. Sen sa hon även åt mig på ett ganska otrevligt sätt att jag skulle lägga upp min jacka eller ta den på mig och att det var dåligt av oss att vi inte hade lyssnat på informationen om det.
Killen bredvid satt senare och skrev ett mail och jag kunde skymta att hans signatur innehöll en SAS-logga. :)

IMG_5220.PNG
IMG_5821.JPG
IMG_5823.JPG
IMG_5824.JPG
IMG_5826.JPG
IMG_5827.JPG
IMG_5828.JPG
IMG_5829.JPG
IMG_5830.JPG
 
Toppen