Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

intuition

Medlem
Tja... det finns utsikter, med massa fina detaljer som din, och så finns det... väggar.
:)

Det är sant. Fast sedan finns det ju väggar och så finns det väggar.


Jag tycker nog att din vägg är ljus och rofull och bidrar till ett stämningsfullt ljus i rummet. 3,5-stjärniga Mercure Wellington Abel Tasman var vänliga nog att dela ut gratis öronproppar pga nattlivet. De borde ha satsat på att dela ut ögonbindlar istället.

Abel Tasman.jpg
 

moonroy

Medlem
Sängarna. Varför har i princip inga en bäddmadrass? Det är alltid en stenhård madrass, som säkert massa folk har svettats ner eller kanske pinkat ner. Det ska ligga en bäddmadrass på som de kan byta ut då o då och som gör sängen lite skönare. Kuddarna är ofta dåliga också. Sällan jag sover särskilt bra på hotell just för att sängarna är för dåliga.

Dåligt tryck i duschen retar jag mig på också. Det ska fasen vara som en högtryckstvätt! Vänder man duschmunstycket uppåt mot taket så ska strålarna spruta rejält uppåt, ofta blir det ett bara ett litet bubbel som knappt når ett par cm. På tal på duschen, varför har så många badkar? Vem tusan lägger sig i ett badkar på hotellet? Och hur kul är det att duscha i ett badkar? Har ibland hittat Scandic som har både dusch och badkar, då kan man åtminstone välja själv.
 
Vem tusan lägger sig i ett badkar på hotellet?

Vill du verkligen veta svaret på den frågan? :p
Alla som bor på hotell är inte på businessresa vet du.
Efter en hel dags promenerande i ngn trevlig stad, så är det hur mysigt som helst att lägga sig ner i ett skumbad med ett glas champagne. Låta dagens intryck ramla in och bara varva ner innan man ska göra sig i ordning för att gå ut och äta en god middag. :D;)
 

Konto93

Medlem
Sängarna. Varför har i princip inga en bäddmadrass? Det är alltid en stenhård madrass, som säkert massa folk har svettats ner eller kanske pinkat ner. Det ska ligga en bäddmadrass på som de kan byta ut då o då och som gör sängen lite skönare. Kuddarna är ofta dåliga också. Sällan jag sover särskilt bra på hotell just för att sängarna är för dåliga.

Dåligt tryck i duschen retar jag mig på också. Det ska fasen vara som en högtryckstvätt! Vänder man duschmunstycket uppåt mot taket så ska strålarna spruta rejält uppåt, ofta blir det ett bara ett litet bubbel som knappt når ett par cm. På tal på duschen, varför har så många badkar? Vem tusan lägger sig i ett badkar på hotellet? Och hur kul är det att duscha i ett badkar? Har ibland hittat Scandic som har både dusch och badkar, då kan man åtminstone välja själv.

Du skulle bara veta hur många resenärer som blir sura/arga för att det får rum med dusch. Att få badkar skulle jag säga är det vanligaste önskemålet tillsammans med "högt upp eller bra utsikt".
 
En sak som störde mig under en tjänsteresa i veckan var att det vid incheckning för ett par som var framför mig i kön lades 10 minuter på att skaffa ett Nordic Choice Blue och att de var sååå roligt att just de bodde på hotellet, de fick minsann varsin voucher på 35 kr också med lång information om hur medlemsförmånerna fungerade, och slutligen en gratis uppgradering av rummet. Det var verkligen världens längsta incheckning.

Sedan (äntligen) var det min tur, då frågade jag efter uppgradering. Men fick bara ett kort svar att "de var slut" och sedan rev hon av en 125kr voucher och gav mig kortet till hotelldörren.

Med tanke på att jag bor 100 nätter om året på hotell (varav 30-40 på Nordic Choice) så skulle man kanske kunna tro att de skulle vara lite mer mån om sina frekventa resenärer. Nu gillar jag Nordic Choice-kedjan och detta var en engångsföreteelse. Men just där kändes det verkligen inte proffsigt.

Ett plus för att min incheckning (när det väl blev min tur) gick på 20 sekunder dock !

Ingen gratis dricka blev det heller, men å andra sidan frågade jag inte efter den heller.
 
Toppen