Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

jumbooze

Medlem
70fb9c27411309170a50c7e1b067ab57.heic

När larmet går på hotellet ;)
Det är andra gången det händer mig på hotell, förra gången var mindre skoj då det var kl 02:00
 
På förekommen anledning:

När man ser att hotellrummet är smutsigt (naglar, hår och damm i badrummet bl.a.) och man lugnt och sakligt påpekar detta för receptionisten, varpå denna får en att känna sig som att man är jättekonstig som vill ha ett rent rum.

En annan sak...
Om en hotellkedja har en förmån till sina topp-medlemmar (läs: gratis skjort-tvätt) och man vill nyttja denna, så är det inte så snyggt att kläcka kommentarer som "gratis är gott!" - som i "du hade ALDRIG nyttjat den tjänsten om den inte vore gratis."
Nä, det kanske jag inte hade, men nu gör jag det och det är en förmån jag har kommit att uppskatta, så sluta larva er! (...tänker jag då)

Men nä... jag är inte bitter ;-)
 
När inte lojalitetsprogrammen fungerar - allt för ofta i Norden. Tycker dom fungerar bättre med rumsuppgraderigar gåvor etc utanför Norden...

Helt enig!
- Nej, jag ska inte betala 200:- för tidig incheckning, det ingår i ert lojalitetsprogram!
- Nej, jag ska inte betala för skjorttvätten för det ingår i ert lojalitetsprogram!
- Ingen uppgradering? Eftersom ni lovar garanterad uppgradering så hjälper det inte att säga att ni är fullbokade!

Suck...
Dags att byta hotellkedja tror jag. Frågan är bara till vilken...
 

Brandten

Medlem
Helt enig!
- Nej, jag ska inte betala 200:- för tidig incheckning, det ingår i ert lojalitetsprogram!
- Nej, jag ska inte betala för skjorttvätten för det ingår i ert lojalitetsprogram!
- Ingen uppgradering? Eftersom ni lovar garanterad uppgradering så hjälper det inte att säga att ni är fullbokade!

Suck...
Dags att byta hotellkedja tror jag. Frågan är bara till vilken...

Ingår skjorttvätt? Vart? Jag byter till de! :)
Finns det någon expertflyer för hotell så man kan kolla beläggning? Tror nog de drar en rövare allt för ofta att det är fullbokat.
 

squeezen

Medlem
När man inser det inte finns en enda krok vid dörren utan måste ”gå in” i rummet för att hänga ytterkläder i garderoben.

Inte ens i sviten där jag nu har två toaletter, vardagsrum, bar avdelning finns en enda krok. Får gå igenom vardagsrummet, genom sovrummet bort till garderoben. WHY?
 

Jönsson

Medlem
Rum utan strykjärn är rätt trista de med. Betala tusenlappar för att gå i trappor till ett slitet strykrum för att stryka skjortan. Bokar aldrig rum utan strykjärn om det går att undvika.

På samma tema: strykjärn som inte fungerar eller som lämnar fläckar för att det är så skitigt.
 
Toppen