Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

fcx

Medlem
Dessa duschblandare

DSC_4887.JPG
 

Jönsson

Medlem
Hissar som plingar på varje våning de passerar. På väg till 44:e våningen tror man snarare att det är en enarmad bandit, och att man vunnit jackpotten .
Stannar den så har du ju vunnit. :)

På tal om hissar så finns det sådana bara en onykter kan ha programmerat styrsystemet till. Det finns få saker som på ett hotell som är mer frustrerande än ett hissar med ett styrsystem som opererar till synes utan logik. Lyckligtvis är de numera få till antalet men framförallt i Storbritannien kan man av någon anledning fortfarande hitta en och annan.
 

fcx

Medlem
Hotelldörrar som inte låser sig själva, utan där de går att öppna från utsidan tills man drar nyckelkortet igen.

Detta verkar, som tur är, bara vara något som förekommer i Norge.
 

mjulven

Medlem
Hotell som reserverar pengar på kortet av någon anledning och sedan glömmer bort det varav pengar dras. Senast hände det på Clarion Arlanda och nu är jag inne i en alldeles för lång mailväxling där dom förlorat en kund och värdefull personaltid och jag förlorat på tok för mycket tid för att det ska bli rätt.
 

MartinH

Medlem
Hotellens egna TVsystem, som ofta åsidosätter TVns egna egenskaper. Jag vill koppla in min USBsticka för att kolla på mitt content, ibland så funkar inte generic remote för de saker som TVn faktiskt kan göra. Jag har ett par gånger faktiskt bett att få TVns orginalfjärk, har alltid gått att gräva fram nånstans när de väl involverar hotellets tekniker.
 
Toppen