Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

squeezen

Medlem
Störmoment, senast i veckan på tenerife.

AC som styrs centralt och programmeras på Enbart värme el kyla.
Visst locals tycker det är vinter med cirka 20 grader ute och kör parkas plus halsduk. Men solen värmer ändå rummet under dagen, sen kan man inte kyla.
Öppna fönster gick inte, utan bara en altandörr utan spärrar som står och slår. Plus grannen till hotellet hade tuppjävel som höll låda. Fick bli öronproppar även med dörren stängd.

Lång rant om det soecifika hotellet. Men issuen om central AC finns på fler ställen och det är störmomentet.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill inte att någon känner sig obekväm här men...
Hotellrumstoaletter utan toalettborste..?! Tycker man ser det alltför ofta, hur tänkte man där? :eek:
Ja, jag nämnde om detta tidigare i tråden.

Tänk att man har bokat en romantisk weekend med sin partner/älskare och bo på ett fint hotell.
Sedan går man in i toaletten och uträttar sitt behov.
Ibland blir det olyckligt resultat så att man behöver en toalettborste.
Ska man ringa till housekeeping varje gång efter toalettbesök då? Det känns inte så bra lösning heller.
 

Jönsson

Medlem
Jag vill inte att någon känner sig obekväm här men...
Hotellrumstoaletter utan toalettborste..?! Tycker man ser det alltför ofta, hur tänkte man där? :eek:
Toalettborsarna kanske är väldigt stöldbegärliga. ;)

Rent generellt, borde det inte fasen så mycket mer hygieniskt om totaborsten hölls på ett enda rum istället för att åka från rum till rum med städvagnen? Ibland blir man mörkrädd.
 

Jönsson

Medlem
Minns än idag en hotellvistelse i London på mitten av 80-talet. Städerskan kom in och frågade om det gick bra att hon städade medans jag låg på sängen och läste. Det gick naturligtvis bra. Sedan ser jag hur hon med en gammal medhavd trasa torkar bordsytor, handfat och sist innan hon lämnade, med samma trasa, mitt tandborst-/dricksglas.
 
Toppen