Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

mash

Medlem
"Överdriven service". Jag bodde på ett 5* Marriot i Dubai härom veckan och när jag kl 5 på morgonen skulle checka ut för flyget hem så inser jag att min väska är tom. Hittar dock alla mina tillhörigheter i diverse garderober och lådor, inte riktigt vad man hade tänkt spendera sina värdefulla morgon-minuter på :)
 

flybob

Medlem
Utöver det som nämnts så älskar jag inte när man tydligt hör någon pissa i rummet ovanför. Faktum är att jag avskyr det.
Avsaknad av kvitto till mailen.
 
- Inget eluttag vid sängen.
- För få eluttag i hela rummet, så att det inte räcker till alla mina prylar. = Jag måste planera upp hur och när jag ska ladda resp pryl för att kunna ha så bra laddning som möjligt på allt när jag lämnar.
- Dåligt WiFi. Jag kan tolerera att det inte har så hög bandbredd rent generellt, även om det stör mig när jag vill streama tv-program osv. Men det är alldeles för vanligt att det knappt fungerar alls och har långa avbrott. Det är verkligen inte ok, men hotellen verkar inte bry sig.
- Duschar som saknar draperi eller kabin, så att man inte kan låta bli att stänka vatten över hela badrumsgolvet medan man tvättar håret. Det här verkar vara särskilt vanligt på lite finare hotell med tyngdpunkt på design, vilket i min värld känns helt bakvänt.

"Överdriven service". Jag bodde på ett 5* Marriot i Dubai härom veckan och när jag kl 5 på morgonen skulle checka ut för flyget hem så inser jag att min väska är tom. Hittar dock alla mina tillhörigheter i diverse garderober och lådor, inte riktigt vad man hade tänkt spendera sina värdefulla morgon-minuter på :)

Det där skulle jag ta som en direkt kränkning av min personliga integritet, och troligen anmäla på något sätt. Ingen har i min väska att göra, och särskilt inte en för mig helt okänd hotellstäderska.
Sanslöst.
 
Last edited:

EMA

Medlem
Har en tendens att irritera mig på bellboys som ska ta hand om min väska när man ankommer till hotellet. Har jag släpat på eländet över hela jordklotet, tunnelbanor genom hela Shanghai, snabbtåg, vidare in i taxi så ska de ha någon som tar väskorna de sista meterna från hotelldörren till rumsdörren. När jag sedan kommer upp på rummet får man vänta på eländet i uppåt en halvtimme och så förväntar de sig dricks. Njae, släpar glatt mina egna väskor själv.
 

Bern

Medlem
-Betalwifi. eller ännu hellre, betalwifi med en kvot på 300MB...
-Sån där automatisk minibar som känner av vad man tar, värdelöst när man ska kyla sina egna saker och bara vill flytta om lite
-Stengolv i hotellkorridoren = smäller i golvet när folk går förbi och jag försöker sova
-Finurliga "omställningsvred" i duschen. Har hänt några gånger att jag fått mig en iskall skur med vatten över mig från oväntat håll
-Ringa room service och få vänta i telefon i evigheter. Händer överraskande ofta
-Avsaknad av ölöppnare. Glömmer alltid ta med själv :rolleyes:

Äh, jag gillar att bo på hotell. Nöjd för det mesta. :)
 

Trumis

Medlem
Tycker det mesta är med men jag sätter främst, ojud, betala för wifi, dålig säng och litet badrum. Tycker dessutom inte om duschdraperier istället för glasvägg/skydd. Har alltid känslan av att de tvättar/byter inte dessa lika ofta som de gör rent glaset.....
 

erc

Medlem
Internetanslutning med webbgränssnittsinloggning i kombination med för kort sessionstid.

Oresonliga parkeringsavgifter.

Kärvande rutiner kring poängkreditering.

Omotiverade depositioner med ännu mer omotiverade releasetider.

Intouristmässiga blankett jag förväntas fylla i vid ankomst - trots att hotellet redan har alla uppgifter i min bokning.

Intouristmässiga blankett gästen framför mig förväntas fylla i vid ankomst - trots att hotellet säkert redan har alla uppgifter...

Intouristmässiga blankett gästen framför gästen...

Frukosttider enbart anpassade för mjölkbönder.
 
Toilet cisterne der larmer når den fyldes op

Varmt vand der er lang tid om at blive varmt

Når der ikke er tryk nok på bruseren og det tager en evighed at skylle sæbe ud af håret

A/C der er svært at justere og evt ikke kan slukkes

For små håndklæder der ikke vil suge vandet ordentligt

Når sæbe etc ikke engangs men en beholder på væggen

Når der ikke er noget sted at stille kuffert/taske uden det er i vejen

Gardiner der ikke slutter ordentligt tæt

Når man får en rigtig nøgle og ikke et plastic kort

Når plastickortet først virker 3. gang i elevatoren og 5. gang i døren

Når man midlertidigt farer vild på gangen :eek:
 
Last edited:
Toppen