Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

- hotelrum utan garderob (Executive Hotel Le Soleil, New York, inte ens en enda hängare i hela rummet)
- morning knocks on the door (upplevd flertal gånger i England och Tyskland, "nej, jag har inte checkat ut"
- att någon från receptionen efter inchechningen följer mig till rummet ("jo tack, jag vet hur et hotelrum funkar"
 

olo

Medlem
En bubblare.

När det står skyltar om att handdukar som ligger på badrumsgolvet byts ut vid städning och handdukar som hänger kvar lämnas, men när de sedan struntar fullständigt i det och byter ut allt ändå.
Tänkt på det så många gånger! Ibland så byter de inte ut handdukarna jag har hängt upp men fyller ändå på ned nya, så efter tre nätter har man hu
Fattar inte vad som är så svårt med att hålla koll på om folk har checkat ut?

Är det utcheckning 11.00 (och man har status som ger sen utcheckning till 16.00...), varför knackar städerskor på dörren 08.30 för att se om rummet är tomt?

Har en tendens att hända i Europa och USA, nästan aldrig i Asien där man har lite koll.
Var med om det här om helgen, på ett Hilton i Chicago. Flera gånger. Värst var söndag när de knackade på strax innan 08. Seriously..!
 

JMG

Medlem
Uselt internet, VPN-blockeringar, överdrivet dyra frukostar och minibar och så när de kommer och stör på kvällen för att lämna en ynka chokladbit (och kolla att allt är ok). Det värsta jag råkat ut för var ett nybyggt och annars fräscht hotell i Sao Paulo härförleden där de ville att man skulle slänga toapappret i papperskorgen. Slutade givetvis med en rejäl översvämning och ett omgående byte till IC.
 

JohanA

Medlem
Uselt internet, VPN-blockeringar, överdrivet dyra frukostar och minibar och så när de kommer och stör på kvällen för att lämna en ynka chokladbit (och kolla att allt är ok). Det värsta jag råkat ut för var ett nybyggt och annars fräscht hotell i Sao Paulo härförleden där de ville att man skulle slänga toapappret i papperskorgen. Slutade givetvis med en rejäl översvämning och ett omgående byte till IC.
Du bör nog inte åka till Kina, där ska allt toapapper slängas i papperskorgen också. :)
 
  • Gilla
Reactions: JMG
Det jag framförallt har en tendens att störa mig på är när städning av hotellrum sker under eftermiddagen. Det vill säga de gånger man är tillbaka tidigt på rummet och att det fortfarande ser ut som när man lämnade det och man vet att man kommer behöva lämna rummet igen om man vill ha det städat/nybäddat...
 
Själv irriterar jag mig mycket på hotell som kräver höga depositioner vid incheckning, som ibland dras utan mitt medgivande. Överprisade frukostbufféer stör jag mig också på. Känns verkligen orimligt att betala €20 för en medioker buffé, och uppemot €50 på de bättre hotellen. Har än så länge aldrig bott på ett hotell som tar ut rimliga priser för frukosten.

Håller med, i de allra flesta fall får man det man betalar för när det gäller läge, bekvämlighet etc, det som däremot kan bli en obehaglig överrasking är att de resererverar på kreditkortet, eller i värsta fall att kortuppgifterna läcker och kortet blir skimmat.

Många ggr. äter jag inte frukost och irriterar mig på att det inte går att beställa utan frukost, gäller mest inom Norden, mycket bättre utanför Norden där det oftast går att beställa utan frukost.
 
Toppen