Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

BOTL

Medlem
Värsta jag vet är en kombination med obekväm säng och ac som blåser rakt på mig så förkylningen är ett faktum.
 

BOTL

Medlem
Skitkul! Tills man bor med en kollega... Eller min sambo. Jag vill inte ens dela den stunden med min sambo. Mest för hennes skull faktiskt.

Jag är rätt så oblyg så det berör inte mig men förstår att inte alla är lika. Schyst med glas som man själv kan dimma så får man välja utsikt.
 

fcx

Medlem
Jag råkade ut för en ny grej idag som jag inte noterat tidigare men som redan går mig på nerverna.

För att slå på elen i mitt nuvarande rum så måste jag stoppa in nyckelkortet i en hållare. Överallt annars funkar det att stoppa in valfritt kort (vistikort funkar bra), men här måste det vara rumsnyckeln. Hållaren har en NFC-läsare som säkerställer att det är rätt kort innan strömmen slås på. Testade med ett annat NFC-kort, och det gick inte heller.

Varför har man ens tyckt att det här är ett så stort problem, att man måste dra till med en komplicerad lösning på det?

Behöver jag ens nämna att jag är i Tyskland...?
 

JohanA

Medlem
Jag råkade ut för en ny grej idag som jag inte noterat tidigare men som redan går mig på nerverna.

För att slå på elen i mitt nuvarande rum så måste jag stoppa in nyckelkortet i en hållare. Överallt annars funkar det att stoppa in valfritt kort (vistikort funkar bra), men här måste det vara rumsnyckeln. Hållaren har en NFC-läsare som säkerställer att det är rätt kort innan strömmen slås på. Testade med ett annat NFC-kort, och det gick inte heller.

Varför har man ens tyckt att det här är ett så stort problem, att man måste dra till med en komplicerad lösning på det?

Behöver jag ens nämna att jag är i Tyskland...?
Relativt vanligt förekommande på hotell. Löses enklast genom att be om minst två nycklar i receptionen.
 

FF#1

Medlem
Ja oftast går det med vilka kort dom helst, men har noterat att detta blir vanligare. Som sagt man får be om två nycklar om man vill att datorn ska ha ström när man käkar frukost....
 

johan_fbg

Medlem
Jag gissar att det är stora ekonomiska besparingar, relaterat till luftkonditioneringen, som gör att hotell väljer den lösningen. Mitt förslag är att endast luftkonditioneringen kräver att kortet sitter i, resten av elektriciteten borde alltid vara igång.
 
  • Gilla
Reactions: Pho
Toppen