Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Voyageur

Medlem
Som redan nämnts, wifi och internet med avgift på 4 & 5 stjärnigt år 2014 känns pinsamt dumsnålt.

Housekeeping som knackar på dörren kl 07 för att städa.
 

Alx

Medlem
Segt WiFi och bättre hotell som tar betalt för WiFi.

House keeping som knackar på dörren för att en sekund senare smälla upp dörren på vid gavel. Hur ska någon någonsin ens hinna svara: LATER???

Hotell som innehåller något av följande ord: Boutique, Unique, Character eller Charming. De orden verkar oftast vara en ursäkt för att leverera besvikelser. Jag har säkert glömt några fler kreativa ord för att beskriva något negativt som positivt.
 

johhenrik

Medlem
Ingen laddare vid sängen, eller snålt med uttag över huvudtaget.
Dåligt internet
Internet som kostar massvis (mer än 100kr per dag)

Sen kommer denna som jag tycker händer i 9 av 10 fall. Man ligger i sängen o trycker på "huvudbrytaren" som släcker alla lampor i hotellrummet UTOM den i hörnet längst bort som man måste kliva upp o släcka separat... :)
 

Jonas C

Medlem
Sen kommer denna som jag tycker händer i 9 av 10 fall. Man ligger i sängen o trycker på "huvudbrytaren" som släcker alla lampor i hotellrummet UTOM den i hörnet längst bort som man måste kliva upp o släcka separat... :)

Förstår precis hur du menar. För den brukar ju alltid vara en golvlampa som man måste krypa ner på golvet för att dra ut sladden till. ;)
 

thh

Medlem
Housekeeping som knackar på dörren kl 07 för att städa.

Housekeeping som inte knackar, eller knackar på dörren vid 11 trots att jag checkat in 04 och har "Do not disturb" skylten ute tycker jag är värre.

Människor som betraktar lobbyn eller korridorerna som sin egna hall hemma där man kan ha underkläder eller bar överkropp tycker jag också är skitirriterande, om än något som sällan händer annat än i sommartider på hotell dit semesterresenärer åker.

Wifi mot avgift får mig att boka ett annat hotell, jag tycker det är för irriterande att behöva logga in för att kolla mailen i fem minuter innan jag ska gå. Visst, säkert inte en stor avgift men det irriterar mig.

Luftkonditionering som stängs av när jag lämnar rummet. Bara för att jag vill springa ut i 10 min och köpa en cola betyder det inte att jag vill ha ett rum som är 40 grader när jag kommer tillbaka. Egentligen skulle jag vilja kunna slå på luftkonditioneringen 10 min innan jag planerar komma hem i kokheta länder. Faktiskt irriterar "sätt in kortet för att få ström" konceptet mig extremt mycket, även om det säkert är miljövänligt. Eluttag irriterar mig i allmänhet, på ett hotell fanns eluttaget uppe på en vägg bredvid luftkonditioneringen (dvs uttaget till TV) och på andra sidan rummet. TV åkte ut och sladden hängde ner.

Hotell som ger mig en nyckel om jag checkar in med flera personer uppskattas inte heller. Är vi två vill vi rimligen ha två nycklar... En gång fick jag förklarat för mig att det var inget problem, om min vän kom till receptionen skulle de släppa in honom i vårt gemensamma rum. Oavsett när han kom och trots att de som satt i receptionen rimligen skulle bytas ut.
 
Tveklöst hotellanställda i Sverige som "niar" en. Ofog. ;)

Särskilt märklig upplevelse när man har åkt från Tyskland. Det är just den kategorin människor (ungefär samma ålder som mig, samma kön, jag hälsar informellt) för vilka duande hänger i luften i där (lär inte hända på hotell visserligen), som niar mig i Sverige.
 

Najk

Medlem
Ljud, Ljus, Lukt och Värmereglering är viktigast.
Är det inte check på dem blir det svårt att sova och då har man missat fatalt.

Sedan kommer alla praktiska detaljer som jag inte fattar hur man hela tiden kan missa, bl.a.
- Logik i lysknappar
- Eluttag på lämpliga ställen och bredvid sängen
- TV som kräver massa tryck för att komma igång
- TV som är felplacerad
 

Mr.Smith

Medlem
Jag har stor variation på hotell jag bor på, allt från 2-5 stjärnor så man har nog sett det mesta i sina dagar. Men det jag verkligen stör mig på är följande.

1) Dåligt fungerande internet, otroligt viktigt för mig att ha en stabil lina när man sitter på rummet, kostar WIFI så bor jag inte ens på hotellet, många dumsnåla hotell som inte ens fått mig som kund. Förstår inte hur man kan ta extra betalt för WIFI i dessa tider.

2) O-ljud av alla dess former, finns inget mer störande när man ska sova för att stiga upp tidigt när ett gäng grabbar checkar in bredvid för att ta en bärs inför semestern, inte deras fel, jag unnar dom det. Även AC som lever om, usch!

3) Knepiga avgifter i alla dess former, fel att bara skriva priset det kostar direkt. Hur svårt kan det vara.....

Resten kan jag leva med :D
 
Toppen