Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Nej då flyttar jag men 1) det var det inte snack om i ditt citat och 2) med alla skatter, höjda priser och avgifter (speciellt på flygplatsen) så kan man banne mig se till att bemanna ordentligt! Allt för ofta som man ser två ur personalen vid säkerhetskontrollen som står och blajar istället för att flytta lådor, vilket jag inte är sen med att påpeka med en sur kommentar....och då försvinner lådorna bums.
Angående
1) Nej, men det var underförstått, är det någon som jobbar där, och står och plockar undan lådorna så behöver man ju inte själv göra det. Jag tänker på de andra gånger. Som vid fast tracken i Köpenhamn. En ytterst viktig herre (för det är alltid herrar) tar god tid på sig att samla ihop alla sina grejer från sina 4-5 lådor (dator och kavaj i en, rock i en, kabinväska i en tredje och vätskor i en fjärde). Medan nämnda herre tar sin goda tid på sig så kommer inte mina grejer ut, utan jag får stå och vänta. Sen när herren sent omsider är klar, då går han bara därifrån, med fyra (nu äntligen) tomma lådor. Ingen i personalen är i närheten. Vem får då ta och plocka undan efter honom? Jo jag, tyvärr får jag inte någon del av skatterna eller flygplatsavgifterna, så det är en syssla jag väldigt gärna vill undvika. Vid säkerhetskontrollen tycker jag att man skyndsamt flyttar sina grejer till de dedikerade bord som oftast finns i närheten, för att där i lugn och ro få det som man vill ha det. De tomma lådorna är man artig nog att ställa där de borde vara.
2) Fast har det blivit dyrare att flyga, säg de senaste 10 - 20 åren?
 
Jag har en person på planet som konstant har pratat med sin rese kompis på andra sidan gången. Innan start pratade han hela tiden och kommenterade "clear four take off" "and here we go" "nu lyfter vi"
Hela kabinen är tyst, bara han som konstant pratar och kommenterar med sin kompis i en ljudvolym som täcker hela kabinen.
I snart 10 timmar har han pratat och kommenterar allt till kompisen.
Även när nästan hela kabinen sover så pratar och kommenterar han saker till kompisen om allt och inget i planet och kabinen.
Några av oss vakna ljust av ljudvolymen stundtals.

Att någon pratar är ju inte fel. Men att prata med en ljudvolym som fyller större delen av kabinen och inte kan dämpas av Boose lurar.
När alla andra är tysta eller försöker vila då kanske man ska känna läget och dämpa sig en aning.
 

Hachans

Medlem
Jag har en person på planet som konstant har pratat med sin rese kompis på andra sidan gången. Innan start pratade han hela tiden och kommenterade "clear four take off" "and here we go" "nu lyfter vi"
Hela kabinen är tyst, bara han som konstant pratar och kommenterar med sin kompis i en ljudvolym som täcker hela kabinen.
I snart 10 timmar har han pratat och kommenterar allt till kompisen.
Även när nästan hela kabinen sover så pratar och kommenterar han saker till kompisen om allt och inget i planet och kabinen.
Några av oss vakna ljust av ljudvolymen stundtals.

Att någon pratar är ju inte fel. Men att prata med en ljudvolym som fyller större delen av kabinen och inte kan dämpas av Boose lurar.
När alla andra är tysta eller försöker vila då kanske man ska känna läget och dämpa sig en aning.

Och ingen som uppmärksammade personen på att han störde antar jag? Utan istället skriver av sig på ett forum? ;)
 

Abbs

Medlem
Jag har en person på planet som konstant har pratat med sin rese kompis på andra sidan gången. Innan start pratade han hela tiden och kommenterade "clear four take off" "and here we go" "nu lyfter vi"
Hela kabinen är tyst, bara han som konstant pratar och kommenterar med sin kompis i en ljudvolym som täcker hela kabinen.
I snart 10 timmar har han pratat och kommenterar allt till kompisen.
Även när nästan hela kabinen sover så pratar och kommenterar han saker till kompisen om allt och inget i planet och kabinen.
Några av oss vakna ljust av ljudvolymen stundtals.

Att någon pratar är ju inte fel. Men att prata med en ljudvolym som fyller större delen av kabinen och inte kan dämpas av Boose lurar.
När alla andra är tysta eller försöker vila då kanske man ska känna läget och dämpa sig en aning.
Inte för att vara sådan, men det finns de med diverse handikapp som t.ex har svårt att förstå att det inte är lämpligt att prata högt när andra ska sova, då brukar jag ha mer överseende. Din beskrivning med att personen konstant kommenterade allt fick mig iallafalla att tänka i sådana banor. Men jag är ingen doktor :p
 
Inte för att vara sådan, men det finns de med diverse handikapp som t.ex har svårt att förstå att det inte är lämpligt att prata högt när andra ska sova, då brukar jag ha mer överseende. Din beskrivning med att personen konstant kommenterade allt fick mig iallafalla att tänka i sådana banor. Men jag är ingen doktor :p
Japp. Jag tänkte i dom banorna med. Har arbetat med såna med mentala handikapp och gått kurs hur man hanterar och arbetar med det optimalt. Fick dock inte dom signalerna från personen. Utan mer att han var den personen allt skulle kretsa runt och han försökte impa på sin kvinnliga arbetskollega med allt flyg snack och att det var hennes första gång i business.
Han var även tydlig med att han skulle bada när vi landa i havet med sina blåa Baywatch byxor och hon skulle ju självklart följa med enligt honom o_O
 
Idag hände en grej som jag insåg att jag tycker är ganska irriterande. Det har hänt förr, och kommer säkert att hända igen. Och det händer inte bara på flygplatser utan kan inträffa överallt där det finns rulltrappor. Dock hände det mig idag, på Malpensa.

Jag står bakom ett par personer i rulltrappan, som när de är framme tar ett steg för att komma av rulltrappan, men sedan stannar de för att kolla vart de ska gå. Det är bara det att rulltrappan som jag står i, precis bakom, stannar inte vilket får följden att en knapp sekund senare så dundrar jag in i ryggen på dem. Det var nog värst för dem, men jag blev ändå ganska irriterad. :mad:

Avslutningsvis så måste jag säga att den här tråden fyller en terapeutisk funktion. Nu när jag skrivit av mig detta så har även irritationen avtagit. Och det är ju bra. :)
 

Mr Basic

Medlem
Idag hände en grej som jag insåg att jag tycker är ganska irriterande. Det har hänt förr, och kommer säkert att hända igen. Och det händer inte bara på flygplatser utan kan inträffa överallt där det finns rulltrappor. Dock hände det mig idag, på Malpensa.

Jag står bakom ett par personer i rulltrappan, som när de är framme tar ett steg för att komma av rulltrappan, men sedan stannar de för att kolla vart de ska gå. Det är bara det att rulltrappan som jag står i, precis bakom, stannar inte vilket får följden att en knapp sekund senare så dundrar jag in i ryggen på dem. Det var nog värst för dem, men jag blev ändå ganska irriterad. :mad:

Avslutningsvis så måste jag säga att den här tråden fyller en terapeutisk funktion. Nu när jag skrivit av mig detta så har även irritationen avtagit. Och det är ju bra. :)
OT men jag har flertalet ggr stött på folk som backar i rondellerna på Arlanda. :eek: :rolleyes:
 

IT-snubben

Medlem
Detta är oerhört störande:

fot.JPG
 

Valley

Medlem
Idag hände en grej som jag insåg att jag tycker är ganska irriterande. Det har hänt förr, och kommer säkert att hända igen. Och det händer inte bara på flygplatser utan kan inträffa överallt där det finns rulltrappor. Dock hände det mig idag, på Malpensa.

Jag står bakom ett par personer i rulltrappan, som när de är framme tar ett steg för att komma av rulltrappan, men sedan stannar de för att kolla vart de ska gå. Det är bara det att rulltrappan som jag står i, precis bakom, stannar inte vilket får följden att en knapp sekund senare så dundrar jag in i ryggen på dem. Det var nog värst för dem, men jag blev ändå ganska irriterad. :mad:

Avslutningsvis så måste jag säga att den här tråden fyller en terapeutisk funktion. Nu när jag skrivit av mig detta så har även irritationen avtagit. Och det är ju bra. :)

:) Den är klockren. Och som det inte är nog med att bara titta sig omkring, kan man också försöka få upp sin biljett, pass, eller vad det nu kan vara ur sin väska.
 
Toppen